به ولایت تشکیک کنیم، گمراه می‌شویم
به ولایت تشکیک کنیم، گمراه می‌شویم

به گزارش اویاقلیق ، حجت الاسلام علی مصائبی ظهر امروز در نشست بصیرت که در اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد، بابیان اینکه بصیرت یکی از مهم‌ترین اهداف الهی در خلقت انسان است، اظهار داشت: انسان نباید به‌صورت لغوی از کلمه بصیر عبور کند و خداوند در آفرینش انسان، بصیرت را یکی از […]

به گزارش اویاقلیق ، حجت الاسلام علی مصائبی ظهر امروز در نشست بصیرت که در اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد، بابیان اینکه بصیرت یکی از مهم‌ترین اهداف الهی در خلقت انسان است، اظهار داشت: انسان نباید به‌صورت لغوی از کلمه بصیر عبور کند و خداوند در آفرینش انسان، بصیرت را یکی از سرلوحه کارهای انسان قرار داده است.

وی افزود: چندین سال است که در جامعه بحث‌هایی در خصوص بصیرت شکل می‌گیرد و انسان باید بداند که بدون وجود بصیرت در جامعه، به گمراهی و ذلالت ختم خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به داستان حضرت یعقوب، خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن شناخت کافی به موضوع بصیرت، فرزندان به پدر اعتماد نکرده و باعث گمراهی خود شدند.

وی بیان داشت: در صورت تشکیک به ولایت‌فقیه در جامعه باعث گمراهی خواهیم شد و گمراهی در این زمان می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای بشر و جامعه بشریت به بار آورد.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به‌کار برادران حضرت یوسف که با خون‌آلود کردن لباس وی، سعی در گمراه کردن پدر داشتن، باعث گمراهی خود شدند و به آن نتیجه رسیدند که هیچ‌گاه نمی‌توان پدر را از کار فرزند گمراه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیه شریفه «الذین آمنو» که در جای‌جای قرآن دیده می‌شود، تصریح کرد: «آمنو» در این آیات به معنای بصیرت است و انسان تنها باایمان و اعتماد به ولی‌فقیه خود می‌تواند به بصیرت دست یابد.

وی در پایان عنوان کرد: در بیشتر آیات قرآن، بعد از ایمان آوردند، توصیه به صبر و استقامت می‌شود که بعد از پیشه کردن صبر و استقامت در برابر مشکلات، روشنی و رستگاری پدیدار خواهد شد.