میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان چهار به یک است
میانگین نسبت طلاق به ازدواج در استان چهار به یک است

به گزارش اویاقلیق، احد جودی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی آذربایجان شرقی به آمار ثبت وقایع حیاتی طی ۹ ماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: در مجموع در مدت‌زمان یاد شده ۵۲ هزار و ۹۶۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که معادل ۷۱ درصد شهری و ۹/۲۸ درصد روستایی […]

به گزارش اویاقلیق، احد جودی عصر چهارشنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی آذربایجان شرقی به آمار ثبت وقایع حیاتی طی ۹ ماه سال جاری اشاره و اظهار کرد: در مجموع در مدت‌زمان یاد شده ۵۲ هزار و ۹۶۴ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که معادل ۷۱ درصد شهری و ۹/۲۸ درصد روستایی بوده و از مجموع این ولادت‌ها ۲۷ هزار و ۴۸۶ مورد پسر و دختر بوده است.

وی به درصد ثبت ولادت در مدت قانونی طی ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: از مجموع ولادت‌ها در تبریز معادل ۵/۹۹ درصد و در روستاها معادل ۷/۹۹ درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی همچنین به آمار فوتی‌ها در تبریز طی ۹ ماهه نخست سال جاری اشاره و عنوان کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۳۵۴ واقعه در استان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود ۹ هزار  نفر معادل ۱/۵۵ درصد مرد و ۶ هزار و ۳۲۶ نفر معادل ۷/۴۴ درصد زن بوده‌اند.

جودی بیشترین آمار فوت را در استان مربوط به اهر و مراغه و کمترین فوت را در چاراویماق و ورزقان و آذربایجان شرقی در رتبه ۳ کشور است، عنوان کرد و افزود: درصد ثبت وفات در مدت قانونی طی ۹ ماهه نخست سال جاری در تبریز معدل ۱/۹۹ درصد و در استان ۴/۹۹ درصد است.

وی بابیان اینکه به ازای هر چهار ازدواج یک واقعه  منجر به طلاق می‌شود، ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۳/۹ درصد ازدواج به ثبت رسیده که این بالاتر از نرخ کشوری است

جودی  در رابطه با آمار ازدواج در ۹ ماهه سال جاری ابراز داشت: در این مدت تعداد ۲۶ هزار و ۹۶۸ مورد ازدواج به ثبت رسیده که ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد معادل ۲/۸۴ درصد شهری، و حدود ۴ هزار معادل ۸/۱۵ درصد روستایی است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی بابیان اینکه میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده در استان طی ۴ سال گذشته ۰/۱ درصد برای زوج تغییریافته و میزان تغییر در سال برای زوجه ۶/۰ درصد بوده است، افزود: همچنین در طی ۹ ماهه سال جاری ۶ هزار و ۷۳۷ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که میانگین آذربایجان شرقی پایین‌تر از میانگین کشور است.

وی با اشاره به اینکه  بیشترین مورد طلاق‌ها کمتر از یک سال زندگی مشترک  و ۸/۹ درصد طلاق‌ها مربوط به زوجی که هم‌سن و سال هستند، ادامه داد:  بیشترین طلاق در استان مربوط به بستان‌آباد و کمترین آن مربوط به جلفا است.

جودی بیان کرد: طی ۹ ماه سال جاری به ۹۴۴ هزار و ۸۲ نفر کارت هوشمند صادر شده و کسانی که ثبت‌نام نکرده به سامانه NCR.IR مراجعه کرده و کارت هوشمند خود را دریافت کنند.