سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می شود
سومین جشنواره موسیقی عاشیقلار در تبریز برگزار می شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شاهرخ پناهی فرد افزود: این جشنواره با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شاهرخ پناهی فرد افزود: این جشنواره با هدف صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان، ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این جشنواره در سه بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی به صورت رقابتی برگزار می شود و گروه ها فقط با آلات مرتبط ‘ قوپوز، بالابان، دهل، سرنا و قاوال ‘ می توانند اثر خود را ارائه کنند.
رئیس انجمن موسیقی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بخش رقابتی تکنوازی در سازهای قوپوز – بالابان و سُرنا، قاوال و دهل بوده و در این بخش تکنواز می تواند در صورت نیاز از نوازنده همراه نیز استفاده کند.
پناهی فرد، ادامه داد: در بخش تک خوانی اثر با آواز و نوازندگی قوپوز توسط یک فرد قابل قبول بوده و تکخوان می تواند در اثر گروهی نیز شرکت کند.
وی شرایط سنی برای شرکت کنندگان را حداکثر تا ۴٠ سال عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان در هر ٣ بخش گروهی، تک خوانی و تک نوازی می توانند دو اثر خود را به صورت CD/DVD تصویری با کیفیت مناسب تا پایان وقت اداری ٢۵ بهمن امسال به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز، دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.
نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار ١۶، ١٧ و ١٨ اسفند در تبریز برگزار می شود.