قهرمانی لیگ و جام حذفی در دستان تراکتور / اما به شرطها و شروطها
قهرمانی لیگ و جام حذفی در دستان تراکتور / اما به شرطها و شروطها

  اویاقلیق : بازیهای آخر تراختور در نیم فصل اول و موفقیتهای این تیم، مایه امید تراختوریها و بازیکنان قدیمی این تیم شد تا جائیکه امیدوار شدیم میتوان برای نخستین بار حتی صاحب دوجام شد. با اینحال، آنانکه جریانات سالهای گذشته را میتوانند بخوبی ارزیابی کنند که چگونه نگذاشتند، تراختور قهرمان شود و ظاهرا طوری […]

 

اویاقلیق : بازیهای آخر تراختور در نیم فصل اول و موفقیتهای این تیم، مایه امید تراختوریها و بازیکنان قدیمی این تیم شد تا جائیکه امیدوار شدیم میتوان برای نخستین بار حتی صاحب دوجام شد. با اینحال، آنانکه جریانات سالهای گذشته را میتوانند بخوبی ارزیابی کنند که چگونه نگذاشتند، تراختور قهرمان شود و ظاهرا طوری قلمداد شد که اشکال از بازیکنان یا کادر فنی بوده، میدانستند که کسب دو جام در مستطیل سبز ممکن است، اما از انجائیکه «فرمان» نتیجه گیریها و قهرمانی خارج از میدان سبز صورت میگیرد، غیرممکن است.
معنی این سخن، آن نیست که ما ضعفهای خود را هم به دیگران نسبت بدهیم و همه کاسه کوزه های عدم موفقیت را گردن دیگران بیاندازیم!

تراختور نیم فصل دوم را با پیروزی شانسی پشت سرگذاشت. کارشناسان دلسوز تراختور با مشاهده بازی تراختور در مقابل اس خوزستان، در نهان از این تیم مایوس شدند، اما بروی خود نیاوردند. سرمربی تیم با زرنگی فرافکنی کرد و بجای اشاره به وجود ضعفهای تیم، به حواشی پرداخت تا ذهن ها را منحرف کند.
اما تداوم عملکرد ضعیف تیم مدعی قهرمانی که همراه با توقف درخانه و در آب و هوائی بضرر تیم حریف صورت گرفت، به منتقدان تیم این فرصت را داد تا به مشکلات فنی تیم اشاره کنند!
شایان ذکراست وقتی تیم تراختور که انتظار قهرمانی از آن را داریم و خیلی ها نیز آن را مدعی معرفی میکردند ، در تقابل با تیمی متوسط نتوانست برتریش را با وجود بازیکنان مجرب حفظ کند و بعضی ها ازاین تیم قطع امیدکرده اند، اما باید بدانیم همین افتی که شامل تراختور شد، میتواند دامن تیمهای رقیب را هم بگیرد و ما باز به صدر نزدیک شویم. پس نباید خود را ببازیم. اما بشرطها و بشروطها !!
چه کسی باور میکرد که تراختور در نیم فصل دوم به این حال و روز بیفتد؟؟ پس امیدوار باشیم، اما آگاهانه !

نمونه ای از نا آگاهی!
زمانیکه در نامردی و فریبکاری سروش رفیعی نوشتیم که این بدقول ، باعث شد فرصت جذب بازیکن مناسب بجای او ، از تیم تراختور گرفته شود، نا آگاهان فریب کامنتهای پرسپولیسی ها را خوردند و همصدا با آنها نوشتند: «بس کن فلان فلان شده! تراختور به یک بازیکن وابسته نیست و نبود او تاثیری به تراختور با این همه بازیکن قدرتمند ندارد!» … حالیا میبینیم که دارد و سخت هم دارد و حالا حالا باید بگردیم تا جایگزین رفیعی را پیدا کنیم!
زمانیکه گفتیم، جذب اینهمه بازیکن پیر ولو اینکه مجرب باشند و ستاره، تیم را تبدیل به «تیم پیشکسوتان » میکند! …. گفتند: خفه شو، دشمن تراختور/ دشمن آذربایجان/ نفوذی سرخابی و … و ….! مگر تو بیشتر از پرافتخارترین مربی ایرانی میدانی؟؟ … اصلا تو میفهمی توپ ، چند ضلعی است؟ …..

حال میبینیم که بازیکنان تراختور نای راه رفتن ندارند و منتظر میمانند تا توپ بخدمت آنها بیاید. در عوض تا توپ به بازیکن تراختور میرسید، سه چهار بازیکن صنعت نفت سر میرسیدند و محاصره اش میکنند و….!
جالب است که آقای سرمربی که معتقد است شناسنامه، فوتبال بازی نمیکند، بازهم یک بازیکن سالمند را جذب تیم کردند و نشان دادند که لجاجت جزء شخصیت ایشان است!

گفتیم، آقای سرمربی! فکر و ذکر خود را ششدانگ معطوف تراختور کنید، تیم ملی و ……. خودشان صاحب دارند!
در جواب، بعضی خودیها همراه با استقلالی ها، انواع فحشها را دادند که برو پرسپولیسی نفوذی فلان فلان شده و دشمن دیرین تراختور و «تبریز»!!!

گفتیم؛ آقای سرمربی! قربانت گردیم، در مورد بعضی بازیکنان «اجباری» خاطره خوشی نداریم. نباید به بازیکنی که تنها برای یک نیم فصل و اجبارا ، از تیم محبوبش به تراختورآمده، اعتمادکنید!!
گفتند: حاشیه درست نکن! هر بچه ای قلم بدست گرفته و برای تیم حاشیه درست میکند و…..

چقدرگفتیم که از فحش دادن در ورزشگاهها خودداری کنیم. با داور کاری نداشته باشیم! بهانه بدست کمیته انضباطی ندهیم که آنها مترصد فرصتند تا ما را از ورزشگاه محروم کنند؟؟؟
از زمانیکه تشویقهای بشیکتاشی را از میان هواداران تراختور پاک کردند، فحاشی ها جای آنراگرفت. جای سوال است که تی تی های طرف جایگاه که لیدرهای واقعی هستند، در این پروسه ،شرکت داشته اند!
مسلماحضور تماشاگران در سهند، به نتیجه بازی تاثیر میگذاشت و این مورد را نباید بگردن تیم بگذاریم!

*******

خلاصه :

صرفنظر از ضعفهای تیم و ضعف بازی در دو دیدار اخیر، کارشناسان شخص سرمربی را مقصر توقف تراختور در مقابل صنعت نفت و از دست دادن دو امتیاز میدانند!

گفتنی است که هاشم بیک زاده که هنوز مرکب انگشت زنی قراردادش را پاک نکرده بود، بجای آقائی فیکس تیم شد و هر دو گل صنعت نفت، ناشی از بازی این بازیکن بوده که تنها یک روز با تیم تمرین کرده بود!!!

 

یادداشت : ساوالان – اردبیل