رشته قایقرانی در اردبیل به صورت کامل نابود شده است
رشته قایقرانی در اردبیل به صورت کامل نابود شده است

شاهین مهردادآذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در طول دوسال اخیر فعالیت‌ هیأت قایقرانی استان اردبیل در حالت راکد است و با توجه به نیاز به هزینه‌های بالا جهت آغاز مجدد فعالیت‌های این رشته و درک موضوع وضعیت اقتصادی هیأت‌های ورزشی، پیشنهاد درآمدزایی توسط خود هیأت قایقرانی به مسؤولان اجرایی […]

شاهین مهردادآذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در طول دوسال اخیر فعالیت‌ هیأت قایقرانی استان اردبیل در حالت راکد است و با توجه به نیاز به هزینه‌های بالا جهت آغاز مجدد فعالیت‌های این رشته و درک موضوع وضعیت اقتصادی هیأت‌های ورزشی، پیشنهاد درآمدزایی توسط خود هیأت قایقرانی به مسؤولان اجرایی و ورزشی داده شد ولی مورد موافقت قرار نگرفت.

وی افزود: توقع کمک زیاد مالی در جهت آغاز این رشته ورزشی نداشتیم و از عهده درآمدزایی و کسب هزینه‌های لازم برای شروع مجدد فعالیت‌های هیأت قایقرانی و انجام تمرینات لازم برمی‌آمدیم، ولی با درخواست درآمدزایی هیأت قایقرانی استان موافقت نشد و با قطع حمایت‌ها هم‌اکنون قایق‌رانی در اردبیل نابود شده و هیچ رد و نشانی از آن دیده نمی‌شود.

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان اردبیل تصریح کرد: در زمان فعالیت هیأت قایقرانی در حدود ۴۰۰ ورزشکار آقا و خانم در حال فعالیت و انجام تمرینات خود بودند و با شروع مجدد فعالیت‌های هیأت احتمال حضور مجدد بیش از این تعداد از علاقمندان  به آغوش ورزش مورد علاقه خود وجود دارد.

مهردادآذر با بیان توان و قابلیت بسیار بالای قایقرانان استان اردبیل افزود: در مسابقات آسیایی هندوستان از پنج بازیکن فیکس رشته کاناپلوی تیم ملی، چهار بازیکن از استان اردبیل بودند و در سال‌هایی که در حال فعالیت در این رشته ورزشی بودیم یکی از قطب‌های قایقرانی کشور بودیم.

وی گفت: این رشته ورزشی در اردبیل با افتخارآفرینی‌های متعددی که داشته است هم‌اکنون در سکوت کامل خبری به طور کامل نابود شده است و هیچ اثری از رشته قایقرانی و قهرمانان این رشته در استان یافت نمی‌شود.

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان اردبیل افزود: دریاچه شورابیل بهترین مکان جهت انجام  تمرینات قایقرانی در استان اردبیل است، اما به دلیل شرایط جوی استان در شش‌ماهه دوم سال امکان استفاده از این دریاچه وجود ندارد و باید در محیط های بسته تمرینات انجام شود که از این لحاظ نیز با مشکلاتی روبه‌رو بودیم.

مهردادآذر از وجود شخصیت قهرمانی خاص در قایقرانان استان اردبیل خبر داد و گفت: پیش از این در مسابقات قهرمانی کشور، سایر تیم‌ها، قایقرانان استان اردبیل را جدی‌ترین رقیب خود برای کسب مدال یاد می‌کردند و احترام و شخصیت بالایی برای ورزشکاران قایقران اردبیلی قائل می‌شدند، اما هم اکنون هیچ رد و نشانی از این رشته ورزشی در اردبیل یافت نمی‌شود.

وی با بیان این‌که دریاچه شورابیل می‌تواند تبدیل به کمپ تیم‌های ملی قایقرانی شود خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار و وضعیت منطقه دریاچه شورابیل کسب امتیاز میزبانی برای استان اردبیل در مسابقات قایقرانی بادبانی در حد کشوری و بین‌المللی از دسترس خارج نیست و با احیای این رشته ورزشی می‌توان فکرهای بزرگتری را نیز در ذهن پروراند.

رئیس سابق هیأت قایقرانی استان اردبیل با تبریک به مرتضی قاطع، سرپرست جدید هیأت قایقرانی استان افزود: برای مسؤولان جدید در ادامه راه سخت مدیریت هیأت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با استفاده از نیروی جوان و جدید، قایقرانی استان اردبیل به مانند سال‌های گذشته به روزهای خوب خود بازگردد.