سد گیوی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی با مشکل نقدینگی مواجه است
سد گیوی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی با مشکل نقدینگی مواجه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل،  اصغر سلیمانزاده عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل برگزار شد بااشاره به اینکه سد گیوی با مشکل تامین اعتبار روبه‌رو است، اظهار کرد: خرید و تملک و آزادسازی اراضی داخل مخزن […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل،  اصغر سلیمانزاده عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل برگزار شد بااشاره به اینکه سد گیوی با مشکل تامین اعتبار روبه‌رو است، اظهار کرد: خرید و تملک و آزادسازی اراضی داخل مخزن سدگیوی نیاز به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری زه‌کشی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان در حال اجرا است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل عنوان کرد: ۱۰ سد با ظرفیت تنظیمی ۵۰۰ میلیون مترمکعب که عمدتا با هدف تامین آب شرب و کشاورزی در استان افتتاح شده است.

سلیمانزاده به نصب کنتورهای هوشمند و کنتور فهام بر روی چاه‌ها و نصب ابزارهای  اندازه‌گیری مناسب در منابع آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: این اقدامات به منظور صرفه‌‌جویی در مصرف آب و کاهش بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی در حال اجرا است.

وی عنوان کرد: تامین منابع مالی طرح‌های مرزی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است که با تصویب ۴۱۹ میلیارد ریال از اسناد خزانه اسلامی در حال اجرا و جذب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اردبیل به برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی برای انتقال آب از حوزه قزل‌اوزن اشاره کرد و از اجرای طرح‌های دیگر در راستای تامین منابع آب برای روستاییان خبر داد.