حاکمان جمهوری آذربایجان دل به اجنبی‌های غارتگر دل نبندند
حاکمان جمهوری آذربایجان دل به اجنبی‌های غارتگر دل نبندند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی متفکر آزاد ظهر امروز در جلسه علمی و تخصصی ۱۹ ژانویه به اهمیت لحاظ اهمیت رویداد ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ اظهار کرد: باید زمینه‌ها، حقایق و چشم‌اندازهای این رویداد به مورد بررسی قرارگرفته تا حقایق موجود به نسل جوان امروزی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی متفکر آزاد ظهر امروز در جلسه علمی و تخصصی ۱۹ ژانویه به اهمیت لحاظ اهمیت رویداد ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ اظهار کرد: باید زمینه‌ها، حقایق و چشم‌اندازهای این رویداد به مورد بررسی قرارگرفته تا حقایق موجود به نسل جوان امروزی نیز انتقال یابد و جای سؤالی نماند.

وی با بیان اینکه دین و پرستش و مضامین دینی امری فطری است، گفت: با گذشت ۷۰ سال از رژیم کمونیستی شوروی مردم شیعه آذربایجان دین‌داری خود را تاکنون حفظ کردند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه مردم مسلمان آذربایجان در ۱۹ ژانویه ۱۹۹۰ به‌طرف مرزهای ایران راه افتادند، گفت: دلیل این حرکت وجود انقلابی بزرگ اسلامی در ایران بود که دل‌های پاک و حقیقت‌طلب مردم شیعه آذربایجان به‌سوی ایران می‌کشاند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترک عمیقی بین مردم ایران و آذربایجان وجود دارد، افزود: مردم آذربایجان همیشه همراه ایران بودند و به خاطر فطرت خود نسبت به اسلام، به سمت کانون فطرت طلبی ایران آمدند.

متفکرآزاد تصریح کرد: دشمنان اسلام از این آگاه بودند که در صورت گرویدن ۷ میلیون شیعه به انقلاب ایران اسلامی چه تحول بزرگی ایجاد خواهد شد و برای تفرقه‌افکنی همه کار انجام دادند.س

وی با ابراز تأسف از اینکه امروز شاهد هستیم که سران حکومت آذربایجان سر ناسازگاری با ایران دارند، و باکارهای غیرعقلانی دل مردم مسلمان را می‌رنجانند، گفت: اقداماتی از قبیل سرکوب دسته‌ها ، عزاداری‌های حسینی، مذهبی، زندانی کردن مردم مسلمان و مهم‌تر از همه دست دوستی دادن با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی از اقدامات زشت و ناپسند اخیر این کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم سران این کشور زودتر از اینکه دیر شود، متوجه شوند که تنها راه نجات پیوستن به مردم است نه پیوستن به اجنبی‌های غارتگر که به فکر اهداف شوم هستند.