سالن‌های ورزشی اردبیل نباید به خاطر برنامه‌های غیرورزشی تعطیل شود
سالن‌های ورزشی اردبیل نباید به خاطر برنامه‌های غیرورزشی تعطیل شود

رامین داودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سالن‌های ورزشی مختص به ورزشکاران و انجام فعالیت‌های ورزشی آنان است و نباید محلی برای برگزاری برنامه‌های سایر ادارات و سازمان‌ها باشد و از مجموعه‌های ورزشی تنها باید استفاده ورزشی انجام پذیرد. وی افزود: در اولین هفته از آغاز کلاس‌های درسی بعد […]

رامین داودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سالن‌های ورزشی مختص به ورزشکاران و انجام فعالیت‌های ورزشی آنان است و نباید محلی برای برگزاری برنامه‌های سایر ادارات و سازمان‌ها باشد و از مجموعه‌های ورزشی تنها باید استفاده ورزشی انجام پذیرد.

وی افزود: در اولین هفته از آغاز کلاس‌های درسی بعد از پایان امتحانات ترم اول و در ساعت زنگ ورزش دانش‌آموزان، به دلیل برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان متوجه تعطیلی تمرین ورزشکاران در مجموعه ورزشی امام خمینی شهرستان اردبیل شدیم.

کارشناس تربیت‌بدنی تصریح کرد: نمایشگاه‌ بین‌المللی استان یا سالن‌های متعدد موجود در ادارات و بخش‌های خصوصی که اکثرا بدون فعالیت هستند بهترین مکان برای برگزاری چنین مراسماتی است و نباید به دلیل برگزاری هر مراسم غیرورزشی، دلخوشی دانش‌آموزان نسبت به ورزش را از بین ببریم.

داودی خاطرنشان کرد: بسیاری از ورزشکاران از روزها و هفته‌های قبل منتظر آغاز تمرینات ورزشی خود هستند و برنامه‌ریزی لازم برای انجام این تمرینات را نیز انجام می‌دهند، ولی برگزاری مراسم و جشنواره طبخ آبزیان یا سایر مراسمات مختلف دیگر هیچ سنخیتی با روح ورزش و ورزشکاران نداشته و درست در نقطه مقابل توجه به ورزش و بالابردن ساعات ورزش در میان نوجوانان است.

وی ادامه داد: برخی از اقداماتی که انجام می‌شود برخلاف حرکت توسعه در ورزش است و تمامی فعالیت‌های صورت گرفته باید در  سمت و سوی تشویق ورزشکاران برای ورزش بهتر و بیشتر باشد و نباید به دلیل موقعیت مناسب یک سالن ورزشی در سطح شهر، از آن مکان استفاده‌های غیرورزشی صورت پذیرد.

دبیر و کارشناس ارشد تربیت‌بدنی استان اردبیل افزود: ورزش بهترین راه برای رسیدن به روح، فکر و بدن سالم و فاصله گرفتن از انجام بی‌رویه بازی‌های کامپیوتری یا اتلاف وقت بیهوده در فضای مجازی است و بایستی با برنامه‌ریزی صحیح از تمام اماکن ورزشی به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

داودی اظهار کرد: پیشرفت در هر کشوری زمانی اتفاق خواهد افتاد که آن جامعه دارای مردمانی شاداب، بااخلاق و سالم باشد و برای رسیدن به این آیتم‌ها توجه عملی و حمایت قاطع از ورزش نیازمند است و در این زمینه حمایت عملی مسؤولان را خواستاریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، این برنامه اولین و آخرین برنامه‌ جانبی غیرورزشی در سالن‌های ورزشی استان اردبیل  نیست و پیش از این در مجموعه ورزشی شهید آسمانی اردبیل نیز با برگزاری برنامه‌های غیرورزشی سایر ادارات، بخش‌ها و دانشگاه‌ها تعطیلی تمرینات ورزشکاران را شاهد می‌شدیم.

 با پیگیری‌های انجام شده در اماکن ورزشی در طی روزهای آینده نیز برنامه‌های این چنینی که منجر به تعطیلی تمرینات ورزشکاران ‌شود در نظر گرفته شده است و از مسؤولان استان تقاضامندیم که هر چه سریعتر وارد عمل شده و بیش از این باعث بدبین شدن ورزشکاران نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی نگردند.