۱۰۰۰ بنگاه اقتصادی برای دریافت تسهیلات در سایت بهین‌یاب اردبیل ثبت نام کردند
۱۰۰۰ بنگاه اقتصادی برای دریافت تسهیلات در سایت بهین‌یاب اردبیل ثبت نام کردند

ارژنگ عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جلسات کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با مصوبات عمومی و خصوصی در جهت رفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی برگزار می‌شود و تاکنون ۵۰ جلسه در این خصوص برگزار گردیده است. وی افزود: در جلسات بازدید از بنگاه‌های […]

ارژنگ عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: جلسات کارگروه استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با مصوبات عمومی و خصوصی در جهت رفع موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی برگزار می‌شود و تاکنون ۵۰ جلسه در این خصوص برگزار گردیده است.

وی افزود: در جلسات بازدید از بنگاه‌های اقتصادی که دارای مشکلاتی هستند ۱۵ مورد جلسه پس از بازدید در خود محل‌های مذکور برگزار شده که ۵۰ درصد ریاست این جلسات بر عهده استاندار استان بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: در این جلسات مصوبات مختلف عمومی و اختصاصی طرح می‌شود که مصوبات عمومی شامل تشریح قوانین و مقررات و تصویب تسهیلات مورد درخواست بنگاه‌های اقتصادی است که این موارد در اجرای دستورالعمل تأمین مالی در بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند تبیین می‌شوند.

عزیزی به تشریح مصوبات اختصاصی پرداخت و افزود: مصوبات اختصاصی در ارتباط با حل مشکل بنگاه‌های اقتصادی که دارای مشکلاتی با دستگاه‌های دولتی می‌باشند تعیین می‌شود و تاکنون از ۳۶۷ واحد مشکل‌دار ۳۹۶ مصوبه اختصاصی و ۷۹ مصوبه عمومی تصویب شده است.

وی عنوان کرد: افراد با مراجعه به سایت بهین‌یاب از اواسط خردادماه تا اواخر شهریورماه امسال برای دریافت تسهیلات از محل دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط و همچنین طرح‌های نیمه‌تمام بنگاه‌های اقتصادی در دو بخش صنعت و معدن و کشاورزی ثبت نام کردند و تاکنون ۱۰۸۹ بنگاه در این طرح نام‌نویسی کردند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل یادآور شد: بعد از ثبت‌نام بنگاه‌های تولیدی، پس از بررسی در کمیته‌های فنی و کارشناسی برای تصویب نهایی جهت دریافت تسهیلات به کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع خواهند شد و از مجموع بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی تعداد مصوب در کار گروه ۸۵۱ مورد و تعداد معرفی به بانک نیز به همین تعداد شد.

عزیزی با اشاره به این که در بنگاه‌های تولیدی در بخش صنعت و معدن ۴۲۸ بنگاه و در بخش کشاورزی ۶۶۱ مورد ثبت‌نامی وجود داشته است، ادامه داد: از ۲۳۵ مشکل مرتبط با بانک‌های عامل، ۱۰۳ مرد در ارتباط با طرح مجدد مشکل پذیرش و تکمیل پرونده بنگاه‌های اقتصادی با بانک‌های عامل است.

وی با برشمردن مهمترین مشکلات موجود در جلسات مختلف برگزار شده در کارگروه استانی ستاد تسهیل رفع موانع تولید افزود: بخشی‌نگری برخی از دستگاه‌های اجرایی دولتی مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی و بعضا بروکراسی شدید در لایه‌های پایین مدیریت و ضعیف بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و عدم امکان تقویت آن‌ها به واسطه محدودیت اعتبار باعث بروز موانع و مشکلات جلسات برگزار شده می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل عنوان کرد: برخی از مشکلات مرتبط با بانک‌های عامل نیز شامل استمهال، فرصت برای بدهی معوق، مشکل تأمین وثیقه، اقاله و وثایق تملیک شده به همراه تخفیف و بخشودگی جرائم بوده است.