انتقاد آنا نعمتی از دروغ هایی که از طرف او می گویند
انتقاد آنا نعمتی از دروغ هایی که از طرف او می گویند

به گزارش اویاقلیق ، آنا نعمتی در این متن این یادداشت نوشته است: بارها شنیده ایم که جهان معاصر، جهان ارتباطات و اطلاعات است و قطعا با تنوع و تکثر رسانه ها پربیراه نیست که بر این موضوع صحه بگذاریم که در دنیای امروز نقش رسانه ها و دست اندرکاران آن چقدر مهم است.   اما […]

آنا نعمتی انتقاد آنا نعمتی از دروغ هایی که از طرف او می گویند

به گزارش اویاقلیق ، آنا نعمتی در این متن این یادداشت نوشته است: بارها شنیده ایم که جهان معاصر، جهان ارتباطات و اطلاعات است و قطعا با تنوع و تکثر رسانه ها پربیراه نیست که بر این موضوع صحه بگذاریم که در دنیای امروز نقش رسانه ها و دست اندرکاران آن چقدر مهم است.

 

اما از سوی دیگر در شرایطی که روند ایجاد و مدیریت رسانه ها بسیار سهل شده است و گاه سایت هایی بدون مجوز و به تازگی گروه ها و کانال های تلگرامی فضای اطلاع رسانی را از شکل رسمی به غیررسمی تبدیل کرده اند، فضای پیرامون ما ترسناک تر هم شده است.

 

چه بسیار حریم های شخصی که توسط این دست به اصطلاح رسانه ها شکسته می شود و چه مطالبی که به دروغ و یا تحریف به نام افراد منتشر می شود.

 

این را نوشتم تا مقدمه ای باشد بر تحریف سخنانم توسط همین رسانه های نیمه رسمی که بخش هایی از گفتگوی من با رسانه های رسمی را به صورت تدوین شده انتخاب کرده و کنار هم گذاشته و با انتخاب تیتری استنباطی اینگونه وانمود کرده اند که بنده در بررسی و تحلیل وضعیت اکران فیلم های دیگر سرگروه ها در گروه هنر و تجربه، انتقادی به آقای اصغر فرهادی داشته ام در حالیکه آنچه مشخصا در چند گفتگوی اخیر من در رسانه های رسمی منتشر شده نشان از ادای احترام بنده به این فیلمساز بزرگ دارد و تنها نکته ای که بدان اشاره داشته ام این است که آقای فرهادی نیز راضی به این امر نیستند که اکران فیلم او باعث شود آثار دیگر فیلمسازان جوان که امکاناتی محدود دارند کمتر دیده شود؛ زیرا آقای فرهادی شخصا خاستگاه شان سینمای مستقل است و با تلاش و درایت خویشتن جایگاه امروز را به دست آورده اند.

 

انتخاب گزینشی صحبت هایم، کنار هم گذاشتن آنها به شکلی که از روح مطالب مطرح شده در گفتگویی مفصل فاصله دارد، انتخاب تیتری که اساسا سنخیتی با باور بنده و صحبت هایم ندارد، یکبار دیگر این موضوع را حداقل به خودم یادآوری کرد که قدر مرز انصاف و اخلاق با بی انصافی و بی اخلاقی باریک است.