سدهای اردبیل بهترین مکان برای پرورش آبزیان
سدهای اردبیل بهترین مکان برای پرورش آبزیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل اقبال عباسی صبح امروز در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان اردبیل اظهار کرد: سدهای موجود در استان اردبیل و رودخانه‌های جاری در سطح شهرستان بهترین مکان برای ایجاد مکان‌های اقتصادی پایدار و رونق پرورش آبزیان است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل اقبال عباسی صبح امروز در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی استان اردبیل اظهار کرد: سدهای موجود در استان اردبیل و رودخانه‌های جاری در سطح شهرستان بهترین مکان برای ایجاد مکان‌های اقتصادی پایدار و رونق پرورش آبزیان است.

وی افزود: از زمان‌های گذشته مردم در استان اردبیل در حوزه کشاورزی و دامپروری سنتی فعالیت می‌کردند و منبع اصلی درآمد آنها از طریق فعالیت در این حوزه‌ها بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل یادآور شد: باید متولیان کشور به تولیدات کشاورزی و دامپروری و پرورش آبزیان که منجر به اشتغال درآمدزایی و سلامت کشور می‌شود توجه ویژه کنند و با انجام این اقدامات به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات عمل کنند.

عباسی با قدردانی از برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی بیان کرد: بهتر است این جشنواره‌ها در مکان‌های مختلف برای تبیین سیاست‌های افزایش تولید آبزیان برگزار شود.

وی گفت: در طول سالیان گذشته مشاهده شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی برای پرورش ماهی در سدهای مختلف استان اعلام آمادگی برای مالکیت و مدیریت پرورش ماهی با عنوان پرورش ماهی در قفس کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اردبیل اظهار کرد: سیاست‌های کشور باید با سیاست‌های پرورش ماهی نیز تطبیق داشته شود و متولیان مربوطه می‌توانند راهکارهای مناسبی برای استفاده از امکان پرورش ماهی با ایجاد کانال و لوله در پشت سدهای مختلف کشور برای پرورش ماهی انجام دهند.