ضرورت استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی برای ترویج ورزش همگانی
ضرورت استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی برای ترویج ورزش همگانی

به گزارش اویاقلیق نقل ازمهر، اسماعیل جبارزاده شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ورزش استان اظهار کرد: ثروت و علم  اصلی کشور های پیشرفته  و زیر بنای تمامی کشور ها به نیروی انسانی سالم و توانمند مرتبط می شود که متاسفانه آمار پایین جمعیت تحت پوشش ورزش همگانی در کشورما نسبت به سایر کشور […]

به گزارش اویاقلیق نقل ازمهر، اسماعیل جبارزاده شامگاه سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی ورزش استان اظهار کرد: ثروت و علم  اصلی کشور های پیشرفته  و زیر بنای تمامی کشور ها به نیروی انسانی سالم و توانمند مرتبط می شود که متاسفانه آمار پایین جمعیت تحت پوشش ورزش همگانی در کشورما نسبت به سایر کشور ها، جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه ورزش و فعالیت های بدنی جزو امتیازات فردی می باشد و کشور های موفق و توسعه یافته  ورزش در مسایل روزمره هم از اهمیت خاصی برخوردار است و ورزش جزو یکی از پارامتر هایی است که وقتی فرد خود را معرفی می کند ورزش مورد علاقه خود را نیز بیان می کند، ادامه داد:  در کشور ما باید در این زمینه فرهنگ سازی شود تا  ورزش و فعالیت های بدنی باید جزو امتیازات فردی باشد.

استاندار آذرباجان شرقی گفت: اینکه مقام معظم رهبری به ورزش همگانی این همه تاکید دارند این نشانگر اهمیت قائل بودن ایشان به ورزش است.

جبارزاده با بیان اینکه بودجه لازم برای امکانات و تجهیزات ورزشی از جنس همگانی حاصل از اراده و همت مردم است، اظهار کرد: باید با تشویق و ترغیب مردم  در این خصوص این همت و اراده را ایجاد کنیم که حتما باید برای سلامت مردم این کار انجام دهیم چراکه سلامتی جزو بزرگترین نعمت های الهی است که در دست خود انسان می باشد تا این نقش را با ورزش کردن به بهترین شکل ایفا کند.

وی از رسانه ها و از دستگاه درخواست کرد تا مردم را در ورزش همگانی تشویق و ترغیب کنند و در فضای مجازی جهت ارتقا در این زمینه تلاش کنند.

جبارزاده افزود: هیئت ورزشی استان در فضای مجازی نیز در خصوص تبلیغات تلاش کرده تا هر چه بهتر این ورزش را در استان جلوه دهند تا این ورزش در استان به یک فرهنگ تبدیل شود.

ایجاد خانه ورزش در تمامی روستاهای آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی به لزوم ایجاد خانه ورزش در روستا ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه در جامعه ما از امکانات که بهره مندیم را نمی بینیم و به فکر ایجاد امکانات دیگری هستیم بنابراین باید اول امکانات موجود را شناسایی کنیم و آن ها را معرفی کرده و این امکانات را با تعریفی که انجام می شود در اختیار خانه ورزش قرار دهیم.

وی یکی از راه های ارتباط  مناسبب با کشور های همسایه را برگزاری مسابقات ورزشی دانست و تصریح کرد: باید هرساله در استانمان مسابقات بین کشور های همسایه ازجمله عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان  به نحوه شایسته برگزار کنیم.

وی به حمایت شهرداری استان ها برای راه اندازی تیم های ورزشی در رشته های متعدد اشاره کرد و گفت: بخشی از باشگاه های خصوصی و مسابقاتی که در استان برگزار می شود از طریق شهرداری تبریز می باشد و امیدواریم شهرداری های سایر شهر هانیز تیم های ورزشی را برای مسابقات کشوری معرفی کرده  و در این خصوص وارد عمل شوند.

جبارزاده همچنین در پایان سخنان خود به ایجاد فضای ورزشی معلولین تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی مدیران و خیرین ملکف هستند در این خصوص برنامه ریزی  و یاری کرده و فضا های مناسبی در سطح شهر ایجاد شود.