به گزارش اویاقلیق به نقل از معاونت فنی و عمرانی، محمد حسین اسحقی اظهار داشت: به دنبال انجام کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی برای احداث ۶۶ باب زمین ورزشی با چمن مصنوعی پس از طی مراحل برگزاری مناقصه، در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد و طی مراحل قانونی هستیم. وی افزود: این زمین‌ها توسط چمن […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از معاونت فنی و عمرانی، محمد حسین اسحقی اظهار داشت: به دنبال انجام کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی برای احداث ۶۶ باب زمین ورزشی با چمن مصنوعی پس از طی مراحل برگزاری مناقصه، در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد و طی مراحل قانونی هستیم.

وی افزود: این زمین‌ها توسط چمن مصنوعی مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با الزام به اخذ گواهی‌های صادره از فیفا، پوشش داده می‌‌شوند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریزادامه داد: به همراه زیرسازی هر میدان که شامل عملیات خاکی، زهکشی، جدول کشی، نصب نرده ها و فنس ها می شود، سکوهای ویژه تماشاگران نیزبه همراه نصب صندلی های استاندارد، از جمله عملیاتی است که در طرح این زمین های ورزشی لحاظ شده است.

اسحقی با بیان اینکه احداث زمین‌های ورزشی چمن مصنوعی از سال‌های گذشته در برنامه‌های عمرانی شهرداری تبریز گنجانده شده، اظهار داشت: طی چندین سال گذشته، احداث ۱۶ زمین چمن مصنوعی در دستور کار شهرداری قرار گرفته که از این تعداد، چندین باب زمین ورزشی افتتاح شده و چند مورد نیز در حال اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های مدیریت شهری تبریز در تامین زیر ساخت های ورزشی محله‌محوری است، عنوان کرد: این طرح، به‌منظور حمایت از استعدادهای ورزشی در فوتبال محلات صورت می گیرد.

معاون فنی و عمرانی در پایان با اشاره به بخشی از مزیت های چمن مصنوعی گفت: طول عمر بیشتر، احتیاج به نگهداری کمتر و مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی از جمله مزایایی است که موجب شده این نوع چمن در پوشش زمین های ورزشی مورد توجه قرار گیرد