به گزارش اویاقلیق، موسی خلیل‌اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس کل دادگستری و استاندار استان در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد از اعاده بیش از ۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به دولت خبر داد. دبیر شورای حفاظت از […]

به گزارش اویاقلیق، موسی خلیل‌اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری آذربایجان شرقی که با حضور رئیس کل دادگستری و استاندار استان در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد از اعاده بیش از ۶ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی به دولت خبر داد.

دبیر شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اجرای مصوبات شورا به ارائه گزارشی اجمالی از اقدامات شورا پرداخته و گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تا کنون برای اراضی در حوزه منابع طبیعی استان ۵ هزار و ۶۲۸ جلد و اراضی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۰ جلد سند رسمی بنام دولت صادر شده است.

دادستان مرکز استان مقدار اراضی اعاده شده به دولت در حوزه اداره کل منابع طبیعی استان را از سال ۹۰ تاکنون ۳ هزار و ۱۸۳ هکتار و مقدار اراضی اعاده شده به حالت سابق و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و باغات توسط اداره جهاد کشاورزی استان را ۱۸۸ هکتار عنوان کرد.

خلیل‌الهی مقدار اراضی اعاده شده به دولت در حوزه اداره کل راه و شهرسازی را ۸۱۱ هکتار و مقدار اراضی اعاده شده به دولت در حوزه شرکت آب منطقه‌ای استان در حفظ حریم و بستر رودخانه‌ها را یک هزار و ۷۴۰ هکتار اعلام کرد.

وی به سه پرونده به عنوان نمونه با ذکر مشخصات اشاره کرد که در یک پرونده ۱۹٫۵ هکتار در یکی از مناطق تبریز به دولت اعاده و سند رسمی بنام دولت به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال و در پرونده دیگری در شهرستان تبریز ۱۵٫۵ هکتار حق اخذ سند بنام دولت ایجاد شده که ارزش ریالی اراضی مزبور نیز ۳ هزار میلیارد ریال بوده است؛ در شهرستان بناب هم در مورد زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار به‌نام اشخاص سند صادر شده بود که با پیگیری موضوع رأی بر ابطال اسناد مزبور صادر شده است.

در این جلسه از فعالان عرصه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر به‌عمل آمد.