ار آرواد نمایشی سخیف و ضد فرهنگ اسلامی است
ار آرواد نمایشی سخیف و ضد فرهنگ اسلامی است

 اویاقلیق: اجرای نمایش ار، آرواد (زن و شوهر) برای اولین بار در تبریز ، اعتراضاتی را از سوی هنرمندان و گروههای مختلف در پی داشته است. علیرضا رنجیپور ، کارگردان و هنرمند محبوب تبریز در گفتگو با خبرنگار اویاقلیق گفت : در اجرای این نمایش که دیشب برگزار شد به همراه چند تن از همکاران […]

 اویاقلیق: اجرای نمایش ار، آرواد (زن و شوهر) برای اولین بار در تبریز ، اعتراضاتی را از سوی هنرمندان و گروههای مختلف در پی داشته است.

علیرضا رنجیپور ، کارگردان و هنرمند محبوب تبریز در گفتگو با خبرنگار اویاقلیق گفت : در اجرای این نمایش که دیشب برگزار شد به همراه چند تن از همکاران شرکت داشتم و در این نمایش شاهد صحنه هایی بودیم که نه تنها جایگاهی در فرهنگ اسلامی کشور و جامعه ما ندارد بلکه در تضاد کامل با آن است.

وی افزود : در این نمایش صحنه های در راستای ترویج مواردى همچون قمار، بازى پاسور، در مواردى بى حجابى ، رقص آقایان و حتى خانم و استفاده از آلات لهو و لعب و سایر موارد دیگر که در فرهنگ اسلامى ما هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت، عینا مشاهده شد.

وی ادامه داد : از مسئولین امر خواهشمندم قبل از اجراى چنین برنامه هایى در اولین پایتخت جهان تشیع ، توجه و دقت زیادى داشته باشند و در یک کلام مى توانم بگویم متأسفم.

رنجیپور در پاسخ به این سوال که ” به کارهای نمایشی گروه شما نیز انتقاداتی از این قبیل وارد است” ، محتوای این نمایش را بسیار سخیف عنوان کرده و گفت : کارهای گروه ما به مراتب سنگینتر و با محتوای طنز اجتماعی کار می شود، اما این نمایش بسیار سخیف بوده و صحنه های این نمایش در فرهنگ ما هیچ جایگاهی نداشته و در کارهای گروه ما به هیچ وجه چنین مواردی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه این نظر شخصی بنده است  افزود : برای درک عمق و شدت موضوع باید اکران خصوصی برای اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شود تا نظرات و دیدگاههای کارشناسان مربوطه در این زمینه مشخص و منتشر شود.

وی در پایان در پایان با اشاره به اشتراکات فرهنگی مردم ایران و جمهوری آذربایجان ، توجه و تمرکز بر روی اشتراکات دو کشور و دوری از موضوعات متضاد با فرهنگ دو ملت را از مسئولین امر خواستار شد.