ایرباس جدید ممنوع‌الخروج است/ زیانده بودن استفاده از هواپیمای نو در پروازهای داخلی/ دو هدف اصلی ورود عجولانه ایرباس
ایرباس جدید ممنوع‌الخروج است/ زیانده بودن استفاده از هواپیمای نو در پروازهای داخلی/ دو هدف اصلی ورود عجولانه ایرباس

به گزارش اویاقلیق ، مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این که “هواپیمای تازه وارد ایران ایر ممنوع الخروج است”، گفت: ورود این هواپیما با دو هدف کوتاه مدت عقب انداختن استیضاح وزیر و میان مدت انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است. کامبیز بابایی در گفت وگو با تسنیم، با طرح این پرسش که چرا […]

به گزارش اویاقلیق ، مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این که “هواپیمای تازه وارد ایران ایر ممنوع الخروج است”، گفت: ورود این هواپیما با دو هدف کوتاه مدت عقب انداختن استیضاح وزیر و میان مدت انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.

کامبیز بابایی در گفت وگو با تسنیم، با طرح این پرسش که چرا هواپیمای تازه وارد ایرباس ۳۲۱ نمی تواند پرواز خارجی داشته باشد، اظهار کرد: هواپیماهای فوکر ۱۰۰ با سقف پروازی ۲ ساعت هم اکنون پروازهای خارجی را انجام می دهند. چگونه است که ایرباس ۳۲۱ که می تواند ۵٫۵ ساعت پرواز مداوم داشته باشد نمی تواند در پروازهای خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این که “پروازهای خارجی با هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ و  بوئینگ ۷۳۷ توسط ایرلاین داخلی انجام می شود”، تصریح کرد: به عنوان مردم از ورود ایرباس به کشور تشکر و قدردانی می کنم چون در پروازهای داخلی هواپیمایی نو را سوار می شویم که ایمن است.

وی در عین حال تاکید کرد: ولی استفاده از هواپیمای نو توسط شرکت های هواپیمایی برای پروازهای داخلی زیانده است.

مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان ” به نظر می رسد به این هواپیما (ایرباس ۳۲۱ تازه وارد ناوگان هوایی کشور) مجوز پرواز خارجی داده نشده است”، اظهار کرد: وقتی هواپیمایی را داریم که مجوز اوفک را دارد باید به همه جا پرواز کند، به نظر می رسد این مجوز صادر نشده که طی روزهای آینده ابهامات در این رابطه برطرف خواهد شد.

بابایی افزود: آدم ممنون الخروج را شنیده بودیم اما این که هواپیمایی ممنوع الخروج باشد را نشنیده بودیم. این هواپیمای صفرکیلومتر این داستان ها را ندارد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد این هواپیما و دو هواپیمایی که قرار است تا پایان سال وارد شود به دلیل نزدیک شدن به انتخابات است که قطعا به مرور زمان این مسائل روشن خواهد شد.

وی تاکید کرد: ورود این هواپیما با دو هدف عقب انداختن استیضاح وزیر و انتخابات ریاست جمهوری انجام  شده است، چراکه دیدید در مراسم ورود هواپیمای ایرباس ۳۲۱ تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشته و پشت تریبون رفته و از این اقدام حمایت کردند.