وضعیت هوای تبریز برای چندمین بار در وضعیت ناسالم قرار گرفت
وضعیت هوای تبریز برای چندمین بار در وضعیت ناسالم قرار گرفت

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس داود قاسم‌زاده در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز ۱۲۶ پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است. وی با بیان اینکه افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین کودکان در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند، […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس داود قاسم‌زاده در خصوص شاخص آلودگی هوای امروز تبریز اظهار کرد: شاخص آلودگی هوای تبریز امروز ۱۲۶ پی‌ اس آی رسیده و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه افراد دارای مشکلات تنفسی و قلبی و همچنین کودکان در صورت امکان از منازل خود خارج نشوند، گفت: کاهش آلودگی هوا به همت مردم نیاز داشته تا با استفاده از وسائل نقلیه عمومی و پرهیز از استفاده خودروهای شخصی میزان آلاینده‌ها را کاهش بخشند.

مدیرروابط عمومی اداره کل حفظ و محیط زیست استان افزود: مردم نقش اصلی در کاهش آلودگی هوا را دارند و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

وی علت آلودگی هوای تبریز از ابتدای آغاز فصل زمستان را پایداری هوا و وارونگی جوی دانست و گفت: میزان مصرف زیاد انرژی توسط مردم و استفاده از خودرهای شخصی و وارونگی هوا منجر به آلودگی هوای بیش از ۲۰ روز تبریز بوده است.

قاسم‌زاده یادآور شد: بر اساس شاخص آلودگی هوا، شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.