اعتراض انصار حزب الله به اجرای نمایش «ار آرواد» در تبریز
اعتراض انصار حزب الله به اجرای نمایش «ار آرواد» در تبریز

به گزارش اویاقلیق، جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی طی چند روز گذشته در تبریز شروع به کار کرده و نمایشهای مختلفی از جمله چند نمایش از استانهای مختلف کشور ، نمایش آنا یوردوم آذربایجان از تبریز و نمایش « ار، آرواد» (زن و شوهر) از جمهوری آذربایجان در این جشنواره شرکت کرده اند. در این نمایش […]

به گزارش اویاقلیق، جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی طی چند روز گذشته در تبریز شروع به کار کرده و نمایشهای مختلفی از جمله چند نمایش از استانهای مختلف کشور ، نمایش آنا یوردوم آذربایجان از تبریز و نمایش « ار، آرواد» (زن و شوهر) از جمهوری آذربایجان در این جشنواره شرکت کرده اند.

در این نمایش که دیشب به کارگردانی آقای علی لالایف در سینما ناجی تبریز به روی صحنه رفته است ، صحنه هایی که در تضاد با فرهنگ اسلامی ایرانی می باشد اجرا شده و اعتراض عده ای را بر انگیخته است.

انصار حزب الله تبریز در بیانیه ای خواهان رسیدگی مسئولین مربوطه از جمله اداره کل ارشاد و  پایان دادن به اجرای چنین نمایشهایی در تبریز شده است. در این بیانیه آمده است :

متاسفانه دیروز نمایش اَرارواد (زن وشوهر) از کشور آذربایجان به کارگردانى اقاى على لالایف در سینما ناجی تبریز در حضور مسئولین فرهنگی استان به اجرا درآمد.
در این اجرا ترویج قمار، رقص آقایان حتى رقص یکى از خانمها ، و سایر موارد ضد فرهنگ اسلامى و موارد زیاد بد آموزى به کرار مشاهده گردید.
امروز هم قرار است برگزار شود. به دنبال تماس های مکرر امت انقلابی و حزب اللهی، بدینوسیله با حفظ احترام از مسئولین محترم استان می خواهیم امروز این نمایش تعطیل و از امت حزب الله عذر خواهی شود و نیازی به حضور خانواده های شهدا در سینما ناجی نباشد.