« شهرت» و «پول» ؛ جاذبه هائی که برحس «وطن دوستی» غلبه میکنند!
« شهرت» و «پول» ؛ جاذبه هائی که برحس «وطن دوستی» غلبه میکنند!

اویاقلیق: هواداران تراختور، همیشه مایل بوده اند که بازیکنان بومی در خدمت تیمهای آذربایجانی بالاخص تراختور باشند. از جذب بازیکنان بومی خوشحال و ازعدم جذب آنها شاکی بوده اند. گاهی حق با هواداران بوده و گاهی با مسولان تیم که مجبور به جذب بازیکنان غیربومی شده اند. البته باید قبول کنیم که در تیمهای حرفه […]

اویاقلیق: هواداران تراختور، همیشه مایل بوده اند که بازیکنان بومی در خدمت تیمهای آذربایجانی بالاخص تراختور باشند. از جذب بازیکنان بومی خوشحال و ازعدم جذب آنها شاکی بوده اند. گاهی حق با هواداران بوده و گاهی با مسولان تیم که مجبور به جذب بازیکنان غیربومی شده اند. البته باید قبول کنیم که در تیمهای حرفه ای و طالب قهرمانی، نباید انتظار داشت که جذب بازیکنان بومی هدف اصلی تیم باشد، بلکه بایستی که جذب بازیکن در شرایط مساوی از اولویت برخوردار باشد، نه بیش از آن!

اولویت از آن جهت است که بازیکن بومی بخاطر تعصب بمردم و تیم دیارخود، از انگیزه بیشتری میتواند برخوردار باشد!

اما در چندسال گذشته، بارها شاهد بوده ایم که بعضی از بازیکنان بومی نه تنها هیچ تعصب و غیرتی در مقابل تیم دیارشان نداشته اند، بلکه از احساسات پاک هواداران در حمایت از بازیکنان بومی بحدکافی سوء استفاده کرده اند!
بعضی از آنها هواداران را در مقابل تیم قرارداده و با وجود ناتوانی ، خود را به تیم تحمیل کرده اند!
بعضی از بازیکنان سست عنصر بومی ، حتی کار را بجائی رسانده اند که با تیمهای رقیب و متمول، ارتباط نهانی پیدا کرده و دچار لغزش در بازیها هم شده اند و واضح بگوئیم که؛ خیانت هم کرده اند!
نمونه بارز این خیانتها در بازی گسترش فولاد-تراختور بود که بازیکنان بومی، موجب شدند نتیجه مساوی شود و تراختور از قهرمانی زودرس باز ماند و بعد از آن هم واقعه جمعه سیاه عملی شد و قهرمانی تراختور آذربایجان پرید به اصفهان……!
مسولان تیم تراختور بعلت حساسیت دو بازی مانده و جلوگیری از حاشیه، از افشاء جریان خیانت خودداری کردند و بعد که جمعه سیاه حادث شد، طرح آن جائی پیدا نکرد!
گفتنی است که در آن زمان کیانی افشاء کرد که از کسان تیم سپاهان با او و یکی ازبازیکنان بومی صحبت کرده اند که درفصل جدید، جذب سپاهان بشویم! البته همه میدانیم که آن بازیکن در فصل بعد به سپاهان رفت و مصاحبه کردکه : «ازخوشحالی، شب تا صبح نخوابیده ام!»
دربازی مهم گسترش-تراختور، تنها بازیکنان بومی متهم به کمکاری شدند، نه دیگران! جالب است که مسولان تیم هم از ترس هواداران نتوانستند، حقایق را افشاء کرده و کمکاران را بطور واضح معرفی کنند!
مدیرعامل وقت درباره یکی از بازیکنان محبوب! بومی که بمبارکی امسال به پرسپولیس پیوست و خود را از تیم قعر جدولی به صدر جدولی رساند، گفت: شما بازیهای این آقا را درلیگ آسیا با بازی اش در مقابل گسترش مقایسه کنید، ببینید به چه نتیجه ای میرسید؟!
بازیکنی که هم خوب بازی میکرد و هم بومی و محبوب و به «پسرتونی» معروف بود، دیگر بازی نکرد و نیمکت نشین شد! سکوها بر تونی فشار آوردند! با هر تعویضی هواداران نام او را بر زبان آوردند تا اینکه یکی دو بازی بالاجبار به او رسید، اما دیدیم که واقعا بازی نمیکند و دست از سر کچل تونی برداشتیم و او نیز خدمت سربازیش را تمام کرد و به گسترش برگشت، اما … اما برای گسترش هم بازی نکرد تا اینکه در فصل نقل و انتقالات، خبرش از ترکیه درآمد در حالیکه بازیکن گسترش بود! از گسترش رضایتنامه خواست و ادای ننه من غریبم در آورد که گسترش، فوتبال مرا نابود میکند و رضایتنامه نمیدهد! پدرش هم ازمردم اذربایجان خواست تا نگذارند، فوتبال این فرزندخلف آذربایجان نابود شود!
مسئولان گسترش گفتند: بشرطی به او رضایتنامه میدهیم که جذب ماشین سازی شود!
او به ماشین سازی رفت و نیم فصل در این تیم بود با سرمربیی که که در واقع کاشف فوتبالش بود (رسول خطیبی)!
اما او برای معلم و کاشف خود هم بازی نکرد و ماشین به قعرجدول رفت و عاقبت این بازیکن «بومی» بطرف « شهرت» و «پول» رفت و جذب دردانه پایتخت گردید و به ریش آنهائی خندید که او را بازیکن لیگ برتر کردند و بخاطرش در مقابل تونی ایستادند!

حال که صحبت از بازی گسترش و تراختور و بازیکنان بومی آمد، جا دارد اشاره کنیم که ، در تیم گسترش هم جابر انصاری بازی میکرد، این بازیکن بومی با وجود تعویض شدن سه مربی ، برای گسترش کمکاری میکرد و تنها در مقابل تراختور با جان و دل بازی کرد و در پایان فصل با قراردادی سه ساله! به استقلال پیوست!

****
رفتار فرشاد احمدزاده و حذف تمامی عکس ها و نوشته ها و موضوعات مربوط به آذربایجان در اینستاگرامش، قبل از برگشت به پرسپولیس ،خود داستانی است! …… بعضی معتقدند که او برای جذب بازیکنان بومی به پرسپولیس تاثیرگذار است!_الله اعلم-

*******
در پایان فصل قبل که سعید آقائی در تراختور ستاره شده بود، با ادا و اطوار تراختور را ترک و دم در پرسپولیس بست نشینی کرد و این و آن را واسطه قرارداد تا جذب تیم پس پس شود!
دم در پرسپولیس، از حال رفته بود که سردار آجرلو میرسد و این پسر سربه هوا را به شهر و  دیارش برمیگرداند و جذب تیم میکند!
اما متاسفانه باز چموش شده و بعد از اینکه سلامت و عافیت یافت، قصد فرار ازخانه را دارد!

بسلامت !

یک تارموی گندیده کیانی باغیرت ، اف چهارده باوجدان و ……، هزاران می ارزد به بازیکن بومی که ذره ای تعصب و غیرت وطنی ندارد!

یادداشت از : ساوالان – اردبیل