هنوز جداول مالیاتی اعلام نشده است / خبر اخذ مالیات بیشتر در آذربایجان شرقی صحت ندارد
هنوز جداول مالیاتی اعلام نشده است / خبر اخذ مالیات بیشتر در آذربایجان شرقی صحت ندارد

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل جبارزاده در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: اخبار منتشر شده در خصوص توزیع بودجه و این که مالیات آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بیشتر است نادرست می باشد. وی با اشاره به این که در مدت ۱۶ سال که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم عضو […]

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل جبارزاده در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: اخبار منتشر شده در خصوص توزیع بودجه و این که مالیات آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بیشتر است نادرست می باشد.

وی با اشاره به این که در مدت ۱۶ سال که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودم، ادامه داد: به همین دلیل از برنامه و بودجه آگاهی دارم و تاکید می کنم که هنوز لیست مالیات به اداره کل مالیات آذربایجان شرقی ابلاغ نشده است.

جبارزاده از مدیرکل مالیات اذربایجان شرقی درخواست کرد در این خصوص طی نشست خبری با خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی روشنگری کند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: طبق قانون، مالیات بر درآمد و عملکرد ملاک است و اگر شرکتی عملکرد و یا فعالیتی نداشته گرفتن مالیات از آن شرکت طبق قانون و شرع درست نیست.

وی گفت: از هیچ واحد تولیدی، صنفی، خدماتی و صنعتی به ناحق مالیات گرفته نمی شود و مالیاتی خارج از حق قانونی تحمیل نمی شود.

جبارزاده تاکید کرد: هنوز جداول مالیاتی اعلام نشده تا گفته شود مالیات این استان چقدر است فقط پیش بینی درآمدهای استانی است که مالیات نیز بر اساس آن درآمدها پیشنهاد شده است.

وی یادآور شد: لایحه بودجه، پیش بینی در آمد و هزینه است و این پیشنهادی است که از سوی دولت به مجلس ارایه شده و نمایندگان محترم به عنوان نمایندگان مردم موظف به بررسی آن هستند.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این امر جزو وظایف قانونی و ذاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که می توانند به هر شکل که مورد تاییدشان است آن را کاهش و یا افزایش دهند.

منبع : نصر