ارقام مطرح شده از سوی برخی افراد، ناشی از بی‌سوادی یا قصد و غرض شخصی است
ارقام مطرح شده از سوی برخی افراد، ناشی از بی‌سوادی یا قصد و غرض شخصی است

به گزارش اویاقلیق، داود بهبودی امشب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بهبودی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع افزایش ۱۳٫۹۹ درصدی مالیات استان از سوی برخی از چهره‌ها که این افزایش رقم را دو برابر میزان افزایش مالیات استان تهران عنوان کرده بودند، تاکید کرد: رقم افزایش مالیاتی هیچ استانی تا کنون اعلام […]

به گزارش اویاقلیق، داود بهبودی امشب در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بهبودی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع افزایش ۱۳٫۹۹ درصدی مالیات استان از سوی برخی از چهره‌ها که این افزایش رقم را دو برابر میزان افزایش مالیات استان تهران عنوان کرده بودند، تاکید کرد: رقم افزایش مالیاتی هیچ استانی تا کنون اعلام نشده و رقم ۱۳٫۹ درصد رشد درآمدهای استان است که وصول خواهد شد؛ ارقام مطرح شده از سوی برخی افراد یا ناشی از بی‌سوادی است یا قصد و غرض شخصی.

این مسؤول در عین حال خاطرنشان ساخت: حتی به فرض محال اگر این عدد صحیحی بود، دلالت بر دو برابر شدن مالیات استان نسبت به تهران نمی‌کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان افزود: شان لایحه بودجه پیش‌بینی درآمد هزینه ای است که دولت پیش‌بینی می‌کند، که این لایحه در مجلس پس از بحث و بررسی کارشناسی تبدیل به قانون بودجه می‌شود که این قانون بودجه نیز پیش‌بینی برنامه سال آینده است نه چیز دیگر.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد ۹ ماهه اخیر پیش‌بینی وصول درآمدهای استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ حدود ۷۳ درصد می‌تواند باشد.

بهبودی در توضیح عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، توضیح داد: ما در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ۶ کارگروه داشتیم که در حوزه‌های مختلفی مثل، سرمایه‌گذاری و فضای کسب و کار، مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و توسعه فرهنگ و گفتمان فعالیت می‌کنند.

 وی افزود: در عرصه مشارکت‌های مردمی محور اصلی واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال بهره‌برداری دولتی بوده که ۲۱۱ پروژه برای واگذاری شناسایی شده و حدود ۲۸ پروژه به بخش‌های غیر‌دولتی واگذار شده، ۳۱ پروژه در حال واگذاری است و ۲۰ پروژه فراخوان داده شده و بقیه نیز مراحل مختلف واگذاری است.

بهبودی اذعان داشت: یکی از اقداماتی که دولت انجام می‌دهد تا وزنش سبک شود این است که پروژه‌های درحال بهره‌برداری را به بخش غیر‌دولتی واگذار می‌کند و امیدواریم این فرایند به نحوی پیش رود که منجر به کوچک شدن بدنه دولت شود.