اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آتش می‌زنیم
اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آتش می‌زنیم

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در نشست خبری خود به مناسبت اولین سالگرد اجرایی شدن برجام گفت: چهارمین گزارش ما درباره اجرای برجام امروز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه می‌شود. عراقچی گفت که با اجرایی شدن برجام دیگر هیچ مذاکره سیاسی درباره […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در نشست خبری خود به مناسبت اولین سالگرد اجرایی شدن برجام گفت: چهارمین گزارش ما درباره اجرای برجام امروز به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه می‌شود.

عراقچی گفت که با اجرایی شدن برجام دیگر هیچ مذاکره سیاسی درباره برجام با دولت فعلی و دولت آینده آمریکا نداشته و نداریم و فقط درباره مسایل فنی در سطح کارشناسی به ضرورت صحبت می‌کنیم.

وی با اشاره به بحث‌ها درباره بازبینی برجام از سوی ترامپ گفت: فکر می‌کنم دولت جدید آمریکا هم قادر به کنار گذاشتن برجام نیست اگر هم به این تصمیم برسند ما برای همه نوع شرایطی آمادگی کامل داریم. اگر ترامپ برجام را پاره کند ما هم آن را آتش می‌زنیم.

معاون ظریف درباره لغو شدن حضورش در صدا و سیما گفت که صدا و سیما دبه کرد.

وی با اشاره به گشایش های ایجاد شده در حوزه های انرژی، حمل و نقل و پولی و بانکی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های وزارت نفت قراردادهای نفتی به خوبی انجام شده و گزارش های آن اعلام شده است و همچنین درآمدهای حاصل از فروش نفت امروز قابل وصول است. براساس گفته های معاون وزیر نفت ۲۹ میلیارد دلار از فروش نفت در یک سال گذشته درآمد داشته ایم که همه این ها قابل وصول است.

وی ادامه داد: البته بر سر راه ما سنگ اندازی ها وجود داشته است که مورد به مورد آن ها را حل کرده ایم.

عراقچی گفت: در حوزه حمل و نقل که بسیار موضوع کلیدی است و عمده حرکات اقتصادی بدون آن بی معنی است،‌گشایش های بسیار خوبی انجام شده است و براساس گزارش مقامات کشتیرانی الان بدون هیچ مشکلی کارها در حال انجام است. در گفت‌وگو و گزارش هایی که از آقای سعیدی گرفته ام مشکل بیمه، پرچم و کلاس کشتی ها حل شده است و دسترسی به بنادر تسهیل شده است. بنابراین هیچ مشکلی در حوزه کشتیرانی و حمل  و نقل نداریم، یا حداقل باید بگویم مشکلی هم در این رابطه به ما ارجاع نشده است.