نمایندگان مجلس لایحه دولت در رابطه با مالیات استانها را اصلاح کنند
نمایندگان مجلس لایحه دولت در رابطه با مالیات استانها را اصلاح کنند

به گزارش اویاقلیق به نقل از نصر، “اسماعیل جبارزاده” ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی در عجبشیر، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: عشق و علاقه آیت الله هاشمی به مردم و ایران و رشد کشور باید الگوی ما باشد. وی از تصویب تسهیلات ۷۷ واحد تولیدی دیگر […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از نصر، “اسماعیل جبارزاده” ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی در عجبشیر، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: عشق و علاقه آیت الله هاشمی به مردم و ایران و رشد کشور باید الگوی ما باشد.

وی از تصویب تسهیلات ۷۷ واحد تولیدی دیگر در ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: مجموعاً حدود ۱۲۰۰ واحد تولیدی در استان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید شده اند که تا کنون تسهیلات ۵۲۰ واحد متقاضی پرداخت شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار تسریع بانک ها در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید شد و گفت: پرونده عملکرد ستاد اقتصادی باید تا آخر بهمن ماه بسته شود و ما ۲۹ بهمن، مصادف با قیام تاریخی مردم تبریز گزارش عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی را به مردم خواهیم داد.

جبارزاده در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکل تامین برق یکی از واحدهای تولید فولاد در عجبشیر اشاره کرد و گفت: نباید واحدهای آماده کار با مشکل تامین برق مورد نیاز مواجه باشند و لازم است با تشکیل کمیسیون حمایت قضایی مشکل تامین برق فولاد صائب حل شود.

وی به بروز مشکلات اخیر در کارخانه فولاد سپهر شرق عجبشیر اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد سپهر شرق عجبشیر یکی از واحدهای موفق تولید فولاد در استان است و کمیسیون کارگری استان مدت ها درگیر حل مشکلات گذشته این شرکت بود.

جبارزاده با اشاره به مشکلات مستاجران گذشته این شرکت، گفت: از بانک سامان تشکر می کنم که بالاخره خودشان وارد کار شدند و این واحد بزرگ فولادی را دوباره احیا کردند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل بدهی مستاجر گذشته این واحد تولیدی باید با طرح در کمیسیون حمایت قضایی حل و فصل شود، گفت: مدیریت اصولی و علمی حاکم بر این مجموعه، موجب رشد تولید و رونق در کارخانه فولاد عجبشیر شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش انتهایی سخنان خود به موضوع افزایش سهم مالیاتی آذربایجان شرقی در بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در شبکه های اجتماعی در این خصوص بزرگنمایی شده و اطلاعات درستی ارائه نمی شود.

جبارزاده خطاب به رسانه ها گفت: از خبرنگاران عزیز تقاضا می کنم مسئله را به شکلی که هست مطرح کنند تا اطلاع رسانی به شکل درست انجام شود.

وی افزود: لیست مالیاتی استان هنوز ابلاغ نشده است و قضاوت در این خصوص زود است. لازم است مدیرکل امور مالیاتی استان با خبرنگاران جلسه بگذارد و مسئله را شفاف سازی کند.

جبارزاده گفت: فرض کنید در بودجه نوشته اند آذربایجان شرقی باید هزار واحد مالیات دهد، این دلیل نمی شود که این عدد را در بین موعدیان مالیاتی تقسیم کنند و بگویند حتما باید این مالیات اخذ شود.

وی تاکید کرد: مالیات بر درآمد است و اگر شرکتی عملکرد مناسبی نداشته باشد، گرفتن مالیات از آن قانوناً و شرعاً درست نیست.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: ازهیچ واحد تولیدی، خدماتی و صنعتی به نا حق مالیات گرفته نخواهد شد و هر واحد تولیدی که واقعا احساس کرد که مالیاتی که برایش نوشته اند عادلانه نیست، دستور خواهم داد مسئولان امر در آن بازنگری کنند.

جبارزاده گفت: لایحه بودجه پیش بینی درآمد و پیش بینی هزینه است و این پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۶ است و مجلس در این زمینه اختیار کافی دارد که اعداد پیشنهادی دولت را اصلاح کند.

وی در پایان خطاب به نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: باید نمایندگان مردم استان در مجلس این لایحه را بررسی کنند و این وظیفه نمایندگان است که اگر احساس می کنند اجحافی در حق استان صورت گرفته، اصلاحات لازم در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۶ را انجام دهند.