به گزارش اویاقلیق ،  به نقل از دویچه وله، ساشا و مالیا اوباما، دختران باراک و میشل اوباما، زمانی که همراه با والدین‌شان پا به کاخ سفید گذاشتند به ترتیب هفت و ۱۰ ساله بودند. دو دختر خردسال که به هنگام اعلام پیروزی ‌پدرشان در انتخابات ریاست‌جمهوری دست در دست مادر و پدر به روی […]

توصیه‌های دختران بوش به دختران اوباما

به گزارش اویاقلیق ،  به نقل از دویچه وله، ساشا و مالیا اوباما، دختران باراک و میشل اوباما، زمانی که همراه با والدین‌شان پا به کاخ سفید گذاشتند به ترتیب هفت و ۱۰ ساله بودند. دو دختر خردسال که به هنگام اعلام پیروزی ‌پدرشان در انتخابات ریاست‌جمهوری دست در دست مادر و پدر به روی صحنه آمدند و به سرعت همه را مجذوب خود کردند، حال پس از هشت سال زندگی در خانه‌ای منحصر به ‌فرد و در حالی که ساشا ۱۵ سال و مالیا ۱۸ سال دارد، باید با زندگی در کاخ سفید خداحافظی کنند.

پیش از ساشا و مالیا، دو دختر دوقلوی جورج دبلیو بوش چنین موقعیتی را تجربه کردند. جنا و باربارا بوش که اینک ۳۵ سال دارند، حال با نوشتن نامه‌ای به دختران اوباما عضویت آنان در “کلوب دختران اول سابق کشور” را تبریک گفته‌اند.

در این نامه که روی وبسایت مجله “تایم” منتشر شده، جنا و باربارا بوش از اولین برخورد کوتاه خود با ساشا و مالیا در کاخ سفید یاد کرده‌اند که در نوامبر سال ۲۰۰۸ پس از پیروزی باراک اوباما در انتخابات رخ داد.

آنها نوشته‌اند: زمانی که شما دو تا خانه جدیدتان را وارسی می‌کردید، ما درخشش و همچنین بدبینی را در چشمان‌تان دیدیم. شما در عرض هشت سال چیزهای زیادی بدست آوردید و دیدید و تبدیل به زنانی جوان و برجسته با ملاحت و آرام شدید.

مالیا اوباما که تحصیلات دبیرستانی خود را تمام کرده قرار است بعد از یک سال استراحت، تحصیل در هاروارد را آغاز کند. ساشا هنوز باید دبیرستان را به پایان برساند و برای همین نیز خانواده اوباما پس از خروج از کاخ سفید تا پایان تحصیلات ساشا در واشنگتن باقی خواهند ماند.

دختران بوش در نامه خود توصیه‌هایی را برای زمان پس از خروج از کاخ سفید به مالیا و ساشا ارائه داده‌اند. آنها با زبانی طنزآمیز نوشته‌اند: از دوران دانشگاه و مدرسه لذت ببرید. همانطور که همه دنیا می‌داند، ما هم همین کار را کردیم.

جنا و باربارا بوش در دوران تحصیل خود به دلیل رسوایی‌های به بار آمده به خاطر نوشیدن الکل چندین بار خبرساز شدند.

جنا بوش اینک به عنوان خبرنگار تلویزیونی مشغول به کار است. او دو فرزند دارد. باربارا نیز سال‌ها در زمینه تأمین خدمات بهداشتی در کشورهای فقیر فعالیت داشته است.