صنایع غذایی آذربایجان شرقی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی دارد
صنایع غذایی آذربایجان شرقی نقش مهمی در صادرات غیرنفتی دارد

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل جبارزاده در سومین گردهمایی هم‌اندیشی مدیران صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان، خواستار تصویب تسهیلات ارزی مناسب برای این منظور از سوی نمایندگان مجلس شد و افزود: در زمان کنونی دغدغه دولت و مجلس، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و مسوولان و نمایندگان به دنبال رفع موانع از پیش پای […]

به گزارش اویاقلیق، اسماعیل جبارزاده در سومین گردهمایی هم‌اندیشی مدیران صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استان، خواستار تصویب تسهیلات ارزی مناسب برای این منظور از سوی نمایندگان مجلس شد و افزود: در زمان کنونی دغدغه دولت و مجلس، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است و مسوولان و نمایندگان به دنبال رفع موانع از پیش پای تولید هستند.

وی با اشاره به طرح رونق تولید و تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در سال ۹۵، اظهار کرد: تاکنون برای حل مشکل نقدینگی ۵۱۹ واحد تولیدی در سطح استان اقدام شده و پرداخت تسهیلات مربوط به این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سهم پایین استان از حوزه آی‌سی‌تی کشور، از مدیران صنایع استان و فعالان بخش خصوصی خواست نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند، چرا که سهم این حوزه از اقتصاد جهانی بسیار بالاست.

جبارزاده، هدف از برجام را برداشتن موانع دست ‌و ‌پاگیر از سر راه صنعت ارزیابی کرد و ادامه داد: باید بتوانیم در اقتصاد بین‌المللی نیز سهم به سزایی ایفا کنیم.

وی با قدردانی از صنایع فعال در حوزه غذایی، دارویی و بهداشتی در استان، گفت: این صنایع در فرصت‌های مختلف نام آذربایجان بزرگ را در عرصه‌های ملی و فراملی مطرح کرده‌اند و بسیاری از صادرکنندگان نمونه ملی از جمع آن ها بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به صاحبان صنایع غذایی و دارویی استان، گفت: این اطمینان را دارم که در سال آینده پرچمدار توسعه صادرات غیر نفتی کشور خواهید شد و به همین خاطر باید از این صنایع حمایت اساسی شود.

جبارزاده، با اشاره به این که هم اکنون توافق‌های خوبی با جمهوری آذربایجان برای حضور در بازارهای آن کشور انجام شده است، افزود: صنایع غذایی و دارویی در این زمینه نقش بسیار موثری دارند و باید تعامل خوبی با بخش خصوصی آذربایجان داشته باشند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ایشان برای عمران، آبادانی و توسعه کشور زحمات فراوانی کشیدند و مردم آذربایجان نیز به رسم ادب و وفاداری، با حضور خود در مجلس ترحیم ایشان از زحمات‌شان قدردانی کردند.

جبارزاده با اشاره به سابقه نمایندگی خود در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی، یادآوری کرد: در آن زمان کار واحدهای پتروشیمی تبریز به اتمام رسیده بود اما برای زیرساخت‌های لازم اعتبار خاصی وجود نداشت که بنده به نزد ایشان رفتم و مشکل را مطرح کردم که ایشان هم بلافاصله در تماس با وزیر نفت مشکل ما را حل کردند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در اجرای بیشتر پروژه‌های عمرانی در استان آذربایجان شرقی نقش اساسی داشتند و مدیران دولت می‌دانستند که باید پاسخ دقیق به ایشان بدهند.
جبارزاده با اشاره به این که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی، شخصیت اصلی ایشان را به اثبات رساند، گفت: ایشان در راه اسلام انقلاب و رهبری زندگی کردند و آبرومندانه رفتند و در زمان حیات نیز به عنوان خادم مردم و انقلاب تلاش می‌کردند.