دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی شروع به کار کرد
دومین جشنواره تئاتر فجر آذربایجان شرقی شروع به کار کرد

به گزارش اویاقلیق، در این جشنواره که تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد، گروه های نمایشی از شهرهای تبریز، زنجان، آمل و سه گروه از تهران به همراه گروه نمایش جمهوری آذربایجان آثار خود را به روی صحنه می برند. آنایوردوم آذربایجان از تبریز،کچل اوغلان از زنجان، روی زمین از آمل، بیوه های غمگین سالار […]

به گزارش اویاقلیق، در این جشنواره که تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد، گروه های نمایشی از شهرهای تبریز، زنجان، آمل و سه گروه از تهران به همراه گروه نمایش جمهوری آذربایجان آثار خود را به روی صحنه می برند.
آنایوردوم آذربایجان از تبریز،کچل اوغلان از زنجان، روی زمین از آمل، بیوه های غمگین سالار جنگ، تمام من همه عدو و هدیه های مرموز از تهران و نمایش ‘ار و آرواد’ اثر اوزئیر حاجی بیف از باکو طی چهار روز برای تماشای علاقمندان نمایش داده می شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این جشنواره با اشاره به قدمت درخشان تبریز در هنر تئاتر، گفت: نام آذربایجان و تبریز همواره با هنر و هنرمندان نامی برای ایران اسلامی شناخته می شود که این جایگاه باید به نحو شایسته ای احیا و تقویت شود.
زهرا ساعی با تاکید بر اینکه مشکلات سد راه هنر تئاتر باید سریع تر از سوی نهادهای مربوطه برداشته شود، افزود: در این زمینه مجلس دهم اهتمام خاص برای رفع این مشکلات دارد و تا حد توان برای رونق هنر در زمینه های مختلف تلاش می کند.
وی ادامه داد: در همین زمینه در متن قانون برنامه ششم توسعه و همچنین قانون بودجه سال آینده توجه مناسبی به مساله هنر و همچنین اصحاب رسانه شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر استان گامی مهم و موثر برای احیای جایگاه رفیع تبریز در عرصه هنر نمایش است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از چنین برنامه هایی حمایت کامل می کند.
محمد محمدپور افزود: تبریز ظرفیت بسیار بالائی در عرصه های هنری از جمله نمایش، تجسسمی و خط برخوردار است که باید از این ظرفیت ها برای نشان دادن قابلیت های هنری در ایران و حتی جهان استفاده شود.
وی ، تلاش برای ایجاد زیرساخت های لازم و کافی برای هنر نمایش را یکی از اولویت های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: در این زمینه عملیات اجرایی تالار جدید و مدرن ئتاتر شهر تبریز در میدان فهمیده شروع شده که برای اتمام آن نیازمند همکاری های مدیران استانی و نمایندگان مجلس هستیم.
رئیس مرکز نمایش های موزیکال جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضورش در تبریز، از این شهر به عنوان موطن اصلی مردم آن سوی ارس یاد کرد و گفت: بسیار خوشحالیم که افتخار اجرای نمایش برای اولین بار در این شهر مادری را داریم.
علی قسمت لالایف افزود: گروه نمایش ما قدمتی ۱۰۷ ساله دارد اما در این مدت برای اولین بار است که در تبریز به اجرا می پردازد.

ایرنا