هواداران تراختور را «تبریزی» ننامید!
هواداران تراختور را «تبریزی» ننامید!

اویاقلیق: تیم تراختور، تنها تیم شهرستانی است که همانند سرخابی های پایتخت، در همه شهرهای ایران، هوادار دارد. از انزلی گرفته تا آبادان، از شرق تا غرب! این ادعا را در بازیهای خارج از خانه تراختور، میتوان مشاهده کرد. متاسفانه رسانه ها و در راس آنها گزارشگران صدا و سیما از ابتدای لیگ برتری شدن […]

اویاقلیق: تیم تراختور، تنها تیم شهرستانی است که همانند سرخابی های پایتخت، در همه شهرهای ایران، هوادار دارد. از انزلی گرفته تا آبادان، از شرق تا غرب!

این ادعا را در بازیهای خارج از خانه تراختور، میتوان مشاهده کرد.
متاسفانه رسانه ها و در راس آنها گزارشگران صدا و سیما از ابتدای لیگ برتری شدن تراختور، سعی و تلاش کرده اند که هواداران تراختوری حاضر در ورزشگاههای مختلف را «تبریزی» و از تبریز آمده معرفی کنند!
بطور مثال در بازیهای اخیر که در اصفهان و گچساران برگزار شد، گویندگان محترم کوشیدند که تماشاگران تراختور را تبریزی معرفی کنند و برای انکه هیچ شک و شبهه ای برای مخاطب، باقی نگذارند، تعریفی هم از تماشاگران تبریزی تراختور میکنند که زحمت کشیده و از تبریز با طی مسافتهای زیاد برای تشویق تیمشان آمده اند! و بدین طریق منکر بومی بودن تماشاگران تراختور میشوند!
سالهاست که ما به این دروغگوئی و جعل حقایق ، عادت کرده ایم!
…. هزاران هوادار تراختور از تبریز حرکت میکنند و به گچساران میروند تا هم تعداد با هواداران تیم نفت و گاز گچساران، تیم تراختور را هم در تمرین روز قبل از بازی و هم در روز بازی تشویق کنند…….!!!

این موضوع یا جوک خنده داری است برای بیماران صعب العلاج افسردگی و یا اینکه مردم تبریز بسیار پولدار و در عین پولداری بیکارند!!

واقعیت اینست که این موضوع نه جوک صدا و سیماست و نه مردم تبریز آنقدر بیکار و پولدارند، بلکه این تماشاگران همان بومی های گچساران و فولادشهر و ….. هستند!

در دو بازی اخیر تراختور باذوب آهن و نفت و گاز گچساران ، تورکان قشقائی حضوری چشمگیر و شاخص داشتند، بالاخص در گچساران که اکثریت غالب آنها قشقائی و با لباس محلی قشقائی بودند!
البته جوک منتخب قرن آنموقع خواهد شد که گزارشگران صدا و سیما بفرمایند که «این تبریزی ها که قشقائی هستند، برای تشویق تراختور، باطی راه طولانی خود را به اصفهان و گچساران رسانده اند!»

عرض کردم که ما هواداران تراختور به تحقیر و تحدید و تقلیل هواداران ایرانشمول تراختور توسط گویندگان ورزشی صدا و سیما و جراید عادت کرده ایم و زیاده از این انتظاری نیست، اما ناراحتی ما از بعضی مسئولین و بازیکنان تراختور است که آنها هم دانسته و یا ندانسته حرف گزاشگران را تکرار میکنند!

مثالا جناب قلعه نوئی بعد از بازی در گچساران و اصفهان، از تماشاگران «تبریزی» تراختور که به اصفهان و گچساران آمده بودند تشکر کرد!

آقای امیرخان !

فدای چشمانت ! ما که در گچساران و اصفهان نبودیم تا ببینیم ولی عکس و فیلمش را دیدیم: کلاه نمدی کنگره دار مخصوص قشقائی هاست نه تبریزی ها!

آقای امیرخان !

قربانت گردم! اگر در اهواز، هوادارانی از تراختور به ورزشگاه آمدند، آنها را «از تبریز آمده» معرفی نکن! آنها بومی یا ساکن اهوازند، گرچه ممکن است تبریزی الاصل باشند!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل