جزئیات پیدا شدن مرد ۳۶ ساله در بناب/ به علت سرمازدگی قادر به تکلم نیست
جزئیات پیدا شدن مرد ۳۶ ساله در بناب/ به علت سرمازدگی قادر به تکلم نیست

به گزارش اویاقلیق، وحید شادی‌نیا اظهار داشت: با گزارش اهالی روستای صور از روستاهای اطراف شهرستان بناب، مبنی بر سرمازدگی یک جوان در باغات این روستا، عوامل امدادی  اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شدند. مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: شب گذشته این جوان ۳۵ ساله پس از […]

به گزارش اویاقلیق، وحید شادی‌نیا اظهار داشت: با گزارش اهالی روستای صور از روستاهای اطراف شهرستان بناب، مبنی بر سرمازدگی یک جوان در باغات این روستا، عوامل امدادی  اورژانس و هلال احمر به محل اعزام شدند.

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: شب گذشته این جوان ۳۵ ساله پس از اقدامات امداد و نجات توسط عوامل هلال احمر به روستای آلقو منتقل و جهت اقدامات درمانی وانتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس ۱۱۵ تحویل داده شد.

شادی‌نیا گفت: این جوان با علائم سرمازدگی از ناحیه دست و پا بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان امام خمینی بناب و با توجه به نیاز به مرکز درمانی تخصصی به بیمارستان سینا تبریز منتقل شده است.

وی ادامه داد: هویت این جوان نامعلوم است و به علت سرمازدگی تاکنون قادر به تکلم نبوده است.

مسؤول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: سرما زدگی مجموعه‌ای از آسیب‌هایی است که به پوست در معرض سرما به خصوص در انگشتان به وجود می‌آید و پوست در معرض هوای زیر صفر منجمد شده و بافت های آن از بین می‌روند.

وی ادامه داد: نخستین علامت سرمازدگی احساس سرما و سفتی در محل مثلا در انگشتان است، بتدریج احساس سوزن سوزن شدن، سوزش و بیحسی ایجاد می‌شود، وقتی اندام سرما زده گرم میشود احساس درد و یا شوک الکتریکی و یا ضربان در اندام حس می‌شود.