شهرتی فر:تبریز پیش قراول فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول تاریخ
شهرتی فر:تبریز پیش قراول فرهنگ کتاب و کتابخوانی در طول تاریخ

به گزارش اویاقلیق، در ابتدای جلسه شهرتی فر با اشاره به تاسیس اولین چاپخانه و اولین کتابخانه ی عمومی ایران در تبریز ، این شهر را پیش قراول فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد برای تقویت انگیزه های کتابخوانی شهروندان گامهای اساسی برداشته شود. وی افزود : ارگانهای فرهنگی […]

به گزارش اویاقلیق، در ابتدای جلسه شهرتی فر با اشاره به تاسیس اولین چاپخانه و اولین کتابخانه ی عمومی ایران در تبریز ، این شهر را پیش قراول فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد برای تقویت انگیزه های کتابخوانی شهروندان گامهای اساسی برداشته شود.

وی افزود : ارگانهای فرهنگی و مسئول باید تمام امکانات خود را به کار گیرند تا شهروندان ارتباطی محکم با کتاب و مطالعه برقرار کنند چرا که آگاهی درمان بسیاری از دردهای جامعه است و کتاب یکی از بهترین منابع آگاهی بخشی به حساب می آید.

فرماندار تبریز همراهی اهالی فرهنگ و دانشگاهیان را ضرورتی مهم عنوان داشت و گفت : برای هر حرکتی ، متولیان آن رفتاری تعیین کننده دارند و اگر رویکرد دانشگاه به مقوله ی کتاب و کتابخوانی مناسب باشد ، حرکتی شتاب بخش آغاز می شود ؛ و تحصیلکردگان و اهالی علم و فرهنگ می توانند نقطه ی عطف حرکت در این راستا باشند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان تبریز در خاتمه خاطرنشان کرد کسب میزبانی پایتخت کتاب ایران می تواند گامی مهم برای تبریز ۲۰۱۸ باشد و هویت تاریخی و فرهنگی تبریز ایجاب می کند زمینه سازی لازم با تمام امکانات در این راستا صورت پذیرد.

این جلسه با بررسی پیشنهادات حاضرین ادامه یافت و مقرر گردید کمیته ی تدوین و تصویب پیشنهادات ارائه شده تشکیل و اهم موارد پیشنهادی تجمیع و برای کسب میزبانی پایتخت کتاب ایران ارسال گردد.