به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز اسلامی انگلیس در لندن، آمده است:’ ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و عموم ملت ایران، به همین منظور مجلس بزرگداشتی در روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایرنا، در اطلاعیه مشترک سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز اسلامی انگلیس در لندن، آمده است:’ ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی، به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده محترم ایشان و عموم ملت ایران، به همین منظور مجلس بزرگداشتی در روز سه‌شنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۵ ( ۹ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی) از ساعت ۱۸٫۳۰ الی ۲۰٫۳۰در محل مرکز اسلامی انگلیس منعقد می‌شود.

حضور همه عزیزان در این مجلس موجب تکریم از مقام شامخ روحانیت و تجلیل از خدمات برجسته آن بزرگ‌مرد تاریخ نهضت اسلامی ایران خواهد بود.’

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن نیز پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود: ‘با نهایت اندوه و تأسّف روح بزرگ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی و رفیق نزدیک رهبری به ملکوت اعلی پیوست. سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بدین‌وسیله مراتب تسلیت خود را نسبت به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ملت شریف ایران و به‌ویژه ایرانیان مقیم انگلیس اعلام می‌دارد. ایشان که از استوانه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، چه قبل و چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران مجاهدت‌ها و سختی‌های فراوانی را در تحقق استقلال و آزادی ملت ایران متحمل شدند و همواره از جان و آبروی خود برای حفظ و تأمین منافع ملی کشور مایه گذاشتند.

خداوند روح بلند ایشان را قرین رحمت فرماید و راه ایشان را در ثبات قدم برای ارتقاء اهداف انقلاب اسلامی پر رهرو نماید.’

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اندیشمند و متفکر برجسته جهان اسلام و انقلابی خستگی‌ناپذیر روز یکشنبه گذشته در سن ۸۲ سالگی و براثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت و ایران اسلامی را در سوگی ناگهانی فروبرد.

روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در کشورمان عزای عمومی اعلام شده و قرار است پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه تشییع و در جوار مرقد امام راحل (ره) به خاک سپرده شود.

تاکنون شمار زیادی از سران و مقامات کشورهای منطقه با ابراز تأسف شدید از این ضایعه بزرگ، بر عظمت شخصیت و جایگاه ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ این اندیشمند و سیاستمدار برجسته ایرانی، در تاریخ معاصر ایران و جهان تأکید کرده اند.

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی انگلیس از عصر روز یکشنبه تاکنون داشته است.