یادمان جانباختگان قطار تبریز مشهد رونمایی شد
یادمان جانباختگان قطار تبریز مشهد رونمایی شد

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در مراسم رونمایی از بنای یادبود “یا علی ابن موسی الرضا، پاسداشت مسافران قطار تبریز مشهد” اظهار کرد:  آنچه که تاکنون در خصوص جانباختگان قطار تبریز مشهد انجام داده‌ایم، وظیفه‎ی ما بوده و شهرداری تبریز نیز با تمام توان برای کاستن از آلام […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در مراسم رونمایی از بنای یادبود “یا علی ابن موسی الرضا، پاسداشت مسافران قطار تبریز مشهد” اظهار کرد:  آنچه که تاکنون در خصوص جانباختگان قطار تبریز مشهد انجام داده‌ایم، وظیفه‎ی ما بوده و شهرداری تبریز نیز با تمام توان برای کاستن از آلام بازماندگان این حادثه تلخ تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از اولین روز روی دادن این اتفاق اعلام کردیم هر آنچه در توان داریم و هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام خواهیم داد، اضافه کرد: حادثه قطار تبریز مشهد اتفاق تلخ و جانکاهی بود و حقیقتا تحمل آن برای خانواده‌ها سخت است؛ اما نباید فراموش کنیم که این عزیزان در یک مسیر سالم و معنوی جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه سخنانش با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: چهلمین روز درگذشت مسافران بهشتی با سالروز وفات حضرت معصومه(ص) مصادف شده که این تقارن نیز مرحمی بر دل‌های سوخته خانواده‌های داغدیده است.

شهردار تبریز در پایان سخنانش بر مناسب‌سازی پیرامون قطعه ۴۴ و نامگذاری آن متناسب با حال و هوای معنوی مسافران بارگاه امام رضا (ع) تاکید کرد.

گفتنی است؛ همزمان با چهلمین روز درگذشت مسافران امام رضا (ع)، با حضور صادق نجفی شهردار، شهرام دبیری رئیس شورای شهر، خلیل ساعی مدیرکل بحران آذربایجان شرقی، مدیرکل راه آهن استان، جمعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت و خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه، از یادمان جانباختگان قطار تبریز-مشهد رونمایی شد.