نقش ویژه جامعه مسیحی در دفاع از کشور در حافظه تاریخی ملت ایران جاودانه است
نقش ویژه جامعه مسیحی در دفاع از کشور در حافظه تاریخی ملت ایران جاودانه است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا اسماعیل جبارزاده در مراسم آغاز سال نو میلادی در کلیسای مریم مقدس در تبریز، خاطرنشان کرد: نقش ویژه جامعه مسیحی در جریان سال‌های پرشور پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس همواره ماندگار است. وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مسیحی، اظهار کرد: جان‌فشانی این […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا اسماعیل جبارزاده در مراسم آغاز سال نو میلادی در کلیسای مریم مقدس در تبریز، خاطرنشان کرد: نقش ویژه جامعه مسیحی در جریان سال‌های پرشور پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس همواره ماندگار است.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مسیحی، اظهار کرد: جان‌فشانی این عزیزان که در کنار سایر برادران دینی خود، از تمامیت کشور دفاع کردند، در ذهن و حافظه تاریخی‌ عموم جاودانه است.

جبارزاده ادامه داد: جامعه مسیحی در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه‌های مختلف سازندگی و حوزه‌های گسترده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، موجب عزت و سربلندی کشور بوده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و فرا رسیدن سال جدید میلادی، خاطرنشان کرد: قدردان نقش شهروندان مسیحی هستیم و در این آیین ویژه، از خداوند متعال پایداری و تداوم  این همت و وحدت تاریخی را آرزومندیم.

خلیفه‌ کل ارامنه آذربایجان نیز حضور استاندار آذربایجان‌ شرقی و سایر مدیران اجرایی در این آیین را بیانگر توجه خاص دولت به جامعه مسیحیان دانست و با اشاره به این که در این روز مقدس از خداوند منان، سلامتی رهبر معظم انقلاب را خواهانیم، گفت: ایشان بارها با تواضع و متانت خاص، با حضور در منازل شهدای مسیحی، خانواده‌های آنان را مورد تفقد قرار داده‌اند.

گریگور چیفتچیان اظهار کرد: زمانی که فرشتگان الهی، بشارت میلاد مسیح را دادند، ناقوس آسمان‌ها به صدا در آمد، اما امروز متاسفانه ناقوس جنگ و خشونت است که در گوشه ‌و کنار جهان طنین‌انداز شده است؛ اما علی‌رغم چنین وضعیتی، ارامنه ایران سعادتمند است که در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان ‌شرقی، به همراه سایر برادران دینی خود زندگی توام با آرامش و امنیت دارد.
انتهای پیام