لزوم شفاف‌سازی دولت در مورد عملکرد حسین فریدون
لزوم شفاف‌سازی دولت در مورد عملکرد حسین فریدون

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس محمد اسماعیلی امروز  با اشاره به افزایش فشارها به قوه قضائیه در آستانه انتخابات اظهار کرد: این فشارها همه جانبه و با استفاده از تجربیات انتخابات سال ۸۸ انجام می‌شود. وی ایجاد چالش در کشور را هدف فشار بر قوه قضائیه دانست و اضافه کرد: ایجاد چالش در کشور […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس محمد اسماعیلی امروز  با اشاره به افزایش فشارها به قوه قضائیه در آستانه انتخابات اظهار کرد: این فشارها همه جانبه و با استفاده از تجربیات انتخابات سال ۸۸ انجام می‌شود.

وی ایجاد چالش در کشور را هدف فشار بر قوه قضائیه دانست و اضافه کرد: ایجاد چالش در کشور با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی سابقه برخورد قوه قضائیه با فتنه‌گران در سال ۸۸ را از دلایل وجود هجمه بر ضد قوه قضائیه دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه در آن سال خوب عمل کرد و عوامل فتنه از این قوه کینه دارند که دلیل آن ایستادگی این قوه در مقابل آن‌ها است.

اسماعیلی با بیان اینکه عده‌ای ناآگانه و خدایی نکرده نادانی اعمال فشار را بر قوه قضائیه را دنبال می‌کنند، ادامه داد: همه باید مراقب باشند تا در اجرای برنامه‌های دشمن همراهی نکرده و به آن‌ها در تحقق اهدافش کمک نکنند و در واقع همه باید هوشیار باشند.

*اختلافات داخلی باید بین قوا حل شود

وی با تاکید بر اینکه اختلافات موجود در بین قوای سه‌گانه باید در داخل کشور حل شود، افزود: همه باید مراقبت کنند تا اجازه سوء استفاده به دشمن داده نشود تا زمینه برگزاری انتخابات آرام در کشور فراهم شده و اجازه بروز وقایع دیگری داده نشود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی به دنبال عدم شفاف سازی در برخی از امور هستند، اضافه کرد: به نظر برخی از عوامل دولت در بروز این مشکلات دخیل هستند، که اجازه شفاف سازی را نمی‌دهند.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم برخورد با فسادهای اداری و اقتصادی در سطح کشور تصریح کرد: قوه قضائیه باید با عوامل بروز این فسادها برخورد لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه انتظار برخورد جدی با مفاسد اداری و اقتصادی بدون توجه به وابستگی بانیان فساد به جریان‌ها را دارند، ادامه داد: این برخورد باید اولویت دولت و دیگر ارگان‌ها هم باشد تا مردم در جریان برخورد با عوامل فساد قرار گیرند.

قائم مقام جبهه مردمی انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به رواج اشرافی‌گیری در بین بخشی از مسؤولان در سال‌های افزود: باید جلوی حضور افرادی که به دنبال ثروت و قدرت در سیستم اداری کشور هستند، گرفته شود چرا که این افراد به چهره نظام آسیب می‌زنند.

اسماعیلی با اشاره به مدعی بودن دولت در شفاف سازی و رعایت حقوق شهروندی گفت: این اقدام باید با عمل همراه باشد تا مردم به واقع احساس کنند که حقوق آن‌ها رعایت شده و به حق آن‌ها تجاوز نمی‌شود.

*لزوم شفاف‌سازی در مورد عملکرد حسین فریدون

وی برادر رئیس جمهور را یکی از افرادی دانست که باید در مورد وی شفاف سازی لازم انجام شود، چرا که اسم وی در بسیاری از پرونده‌های مورد اشاره در فساد اقتصادی و اداری مطرح شده است و رئیس جمهور باید مسائل مطرح شده در این امور را تعیین تکلیف کند تا این مشکل از خود رئیس جمهور هم رفع شود.

نماینده سابق مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی مطرح بودن اسم حسین فریدون در بسیاری از پرونده‌های فساد اداری و اقتصادی را یادآور شد و افزود: قوه قضائیه و حتی خود رئیس جمهور باید در این مورد ورود کرده و شفاف‌سازی لازم را انجام دهند.