بودجه‌ی ۳۰۰ میلیاردی دریاچه‌ی ارومیه، در مرحله‌ی مبادله‌ی موافقت‌نامه
بودجه‌ی ۳۰۰ میلیاردی دریاچه‌ی ارومیه، در مرحله‌ی مبادله‌ی موافقت‌نامه

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، خلیل ساعی با اعلام این خبر گفت: تخصیصی اعتبارات برای دریاچه‌ی ارومیه، در مرحله‌ی ابلاغ اعتبارات است که برای سه استان تعیین شده و سهم هر یک از استان‌ها نیز مشخص شده است که پس از دریافت کامل بودجه، شروع به انجام پروژه‌های اجرایی خواهیم کرد. وی […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا ، خلیل ساعی با اعلام این خبر گفت: تخصیصی اعتبارات برای دریاچه‌ی ارومیه، در مرحله‌ی ابلاغ اعتبارات است که برای سه استان تعیین شده و سهم هر یک از استان‌ها نیز مشخص شده است که پس از دریافت کامل بودجه، شروع به انجام پروژه‌های اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به وضعیت تراز آب دریاچه در دی ماه، گفت: آخرین گزارشات حاکی از آن است که در حال حاضر سطح تراز آبی دریاچه ۱۲۷۰٫۵۵ متر بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایش ۳۰ سانتی متری داشته است.

وی با ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص سامانه‌ی هوشمند پایش ستاد احیای دریاچه‌ی ارومیه، گفت: این سامانه به نوعی یک بانک اطلاعاتی محسوب می‌شود که صرفا میزان پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه‌هایی که در راستی احیای دریاچه فعالیت می‌کنند را ثبت می‌کند.

ساعی در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش پدیده فیزیکی به نام آلبدو یا سپیدایی نیز گفت: این پدیده به بازتاب نور اشاره دارد که چه مقدار از نوری که به سطح یک جسم می‌تابد، بازتاب می‌شود. این بازتاب در اجسام مختلف متفاوت است که در خاک، آب و برف رخ می‌دهد. آلبدو همان انعکاس نور از سطح آب است که به طبع در مکان‌هایی با پوشش گیاهی کم و یا مکان‌هایی که رو به خشکی است، آلبدو نیز افزایش می‌یابد