شهدا و خانواده شهدا، سوپراستارهای جشنواره فیلم عمار/ آغاز اکران فیلم‌های جشنواره در سراسر‌استان
شهدا و خانواده شهدا، سوپراستارهای جشنواره فیلم عمار/ آغاز اکران فیلم‌های جشنواره در سراسر‌استان

به گزارش اویاقلیق ، روح الله رشیدی در آیین گشایش هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بالا بودن میزان هزینه‌ها در سینمای ایران، باعث شده است الگوهای ملّی و دینی ایران تغییر یابد. وی افزود: برگزاری مراسماتی چون، جشنواره فیلم […]

به گزارش اویاقلیق ، روح الله رشیدی در آیین گشایش هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بالا بودن میزان هزینه‌ها در سینمای ایران، باعث شده است الگوهای ملّی و دینی ایران تغییر یابد.

وی افزود: برگزاری مراسماتی چون، جشنواره فیلم فجر در کاخ‌های بزرگ، نشان از شکوه و زیبایی این مراسم نبوده و امروز مساجد، جایگاه اصلی برای اینگونه جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی به شمار می‌رود و اصلی‌ترین سوپراستارهای این جشنواره شهدا و خانواده‌های آنان‌اند.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در استان آذربایجان‌شرقی با تاکید به اثرات منفی در جابه جایی فرهنگ در جمهوری اسلامی، اذعان داشت: فیلم سازان و کارگردانان عرصه فرهنگ و انقلاب اسلامی باید فیلم‌هایی را به نمایش گذارند تا شهدا و خانواده‌های شهدا در پشت جلال و شکوه بازیگران و هنرمندان ناپدید نشوند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که شهدا، ستاره‌های ازلی تا ابدی در تاریخ بشریت به شمار می‌روند، امروز ما وظیفه داریم تا یاد و خاطره آنها را زنده نگهداریم.

رشیدی با بیان اینکه یکی از اعجاز مکتب امام راحل (ره) تقدیم شهدای جوان به مکتب انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: درس‌های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری باعث شده است شهدای جوانی چون حامد جوانی و شهید اسماعیل کریمی در راه حرمین شریفین جان خود را فدا کنند.

وی افزود: شهرستان‌هایی که امروز از لحاظ امکانات در رتبه‌های کم بوده و نیازمند به امکانات به روز هستند، با تفکر اندکی کار خویش را زمین گذاشته و راهی جبهه‌های حق علیه باطل می‌شوند و این نشان از وسعت تفکر و نگاه آنان است.

 

این فعال فرهنگی در پایان با تاکید بر ایمان استوار جوانان و نوجوانانان انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروز جوانان آمادگی خود را در تمامی زمینه‌های فرهنگی و سیاسی و … اعلام می‌دارند و در زمان لازم در مقابل دشمن خواهند ایستاد.

براساس این گزارش، بانوی انقلابی و خستگی‌ناپذیر، خانم طوبی آشپززاده، مادر شهید یعقوب قنبریه توسط قربانعلی طاهرفر کارگردان فیلم ترمینال غرب و جلیل طائفی سینماگر انقلابی دهه‌ی شصت، مورد تجلیل قرار گرفت.

بانو آشپززاده از مبارزان دوران طاغوت بوده و همچنین نقش شایانی در پشتیبانی از جنگ ایفا کرده‌ و در پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت همچنان فعال است. جلساتِ پررونق او در طی سالیان بعد از انقلاب تا کنون، ظرفیتی است که ایشان برای روزهای سخت انقلاب آماده نگه داشته‌ است.

او در سخنانی کوتاه در این مراسم گفت: به همه‌ی شما سلام دارم. امام(ره) این نهضت را شروع کرد و همه ما را پیروز کرد. از همه‌ی زحمت کشان انقلاب تشکر می‌کنم. خدا به رهبرمان طول عمر و عزت عطا کند. خدا توفیق خدمت بیشتر به انقلاب به همه‌ی ما عنایت فرماید. ما خیلی برای انقلاب کم کار کرده‌ایم.

همچنین در این مراسم، کاریکاتوریست انقلابی فرهاد رحیم‌قراملکی توسط پدر شهید محمدرضا جلالی از شهدای واقعه منا مورد تقدیر قرار گرفت.

علاقه‌مندان جهت اکران آثار جشنواره نیز می‌توانند در حاشیه‌ی این مراسم، ثبت‌نام و آثار این دوره را دریافت نمایند و یا به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی مردمی فیلم عمار در استان آذربایجان شرقی، واقع در خیایان امام خمینی(قدس سره الشرف)، روبروی مسجد سالار شهیدان، کوی شهید علی‌پور، حسینیه‌ی هنر تبریز مراجعه فرمایند.