هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز برای کاهش آلودگی هوا/خریداری ۲۰ اتوبوس برقی
هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز برای کاهش آلودگی هوا/خریداری ۲۰ اتوبوس برقی

  به گزارش اویاقلیق، فرخ جلالی نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در میزان آلایندگی هوای تبریز را ناچیز دانست و افزود: میزان ppmگازهای حاصل از مصرف سوخت در این ناوگان در ازای حجم آلایندگی موجود بسیار کم است و سعی داریم با نوسازی اتوبوس ها این میزان را به صفر برسانیم. وی با بیان […]

 

به گزارش اویاقلیق، فرخ جلالی نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در میزان آلایندگی هوای تبریز را ناچیز دانست و افزود: میزان ppmگازهای حاصل از مصرف سوخت در این ناوگان در ازای حجم آلایندگی موجود بسیار کم است و سعی داریم با نوسازی اتوبوس ها این میزان را به صفر برسانیم.

وی با بیان این مطلب همچنین از فعالیت ۳۳ دستگاه اتوبوس با سیستم مصرفی سوخت یورو ۴ در شبکه حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد و افزود: سیاست کلی شهرداری تبریز نوسازی و تقویت تمامی سیستم حمل و نقل در زمینه کاهش آلایندگی صوتی، هوا و بار ترافیکی شهر تبریز است.

جلالی اظهار کرد: امسال شهرداری تبریز در ادامه سیاست های کلی خود در راستای کاهش آسیب‌های حمل و نقل درون شهری خود اتوبوس های دوکابین با صرف ۳۳ میلیارد تومان خریداری و ۶۵ دستگاه اتوبوس فرسوده از شبکه خارج کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز پیوستن شهر تبریز به “باشگاه جهانی حمل و نقل عمومی سبز” را یکی از دستاورد های مهم اجرای سیاست های کلی کاهش آسیب های حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز دانست.

فرخ جلالی با اعلام اینکه  ۳۵ میلیارد تومان برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی توسط شهرداری تبریز هزینه شده است، گفت: اتوبوس‌های برقی دارای ویژگی بدون ایجاد صدا و آلوگی هستند و تا پایان سال جاری با احداث ایستگاه های شارژ مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز تصریح کرد: شهر تبریز اولین شهر پیشگام در بهره مندی شاخصه های شهری ایده آل حوزه حمل ونقل در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سیاست های کلی محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیر فسیلی و افزایش تقویت زیرساخت های حمل و نقل همگانی به ویزه درمیان کلانشهرها است.