رمزگشایی کامل از زوایای پیچیده پرونده سروش رفیعی
رمزگشایی کامل از زوایای پیچیده پرونده سروش رفیعی

  به گزارش اویاقلیق به نقل از وب سایت رسمی برنامه نود: موضوع سروش رفیعی و پایان خدمت او در تیم فوتبال تراکتورسازی تبدیل به یکی از پیچیده ترین معماهای فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات شده است. به گزارش خبرنگار وبسایت نود، سروش رفیعی معتقد است خدمتش تمام شده و به پیشنهادات داخلی […]

 

به گزارش اویاقلیق به نقل از وب سایت رسمی برنامه نود: موضوع سروش رفیعی و پایان خدمت او در تیم فوتبال تراکتورسازی تبدیل به یکی از پیچیده ترین معماهای فوتبال ایران در فصل نقل و انتقالات شده است.

به گزارش خبرنگار وبسایت نود، سروش رفیعی معتقد است خدمتش تمام شده و به پیشنهادات داخلی و خارجی خود در نیم فصل فکر می کند، باشگاه تراکتورسازی معتقد است او اضافه خدمت دارد و باید در تیم بماند و باشگاه فولاد معتقد است اگر خدمت رفیعی رفیعی دی ماه تمام شود با تاریخ شروع خدمت او تناقض دارد درنتیجه چند ماه از قراردادش با فولاد باقی مانده است.

روزنامه پیروزی با ذکر این خلاصه در مطلب خود نوشت: در حال حاضر این سوال مطرح است سروش رفیعی و مسئولان تراکتورسازی بر چه اساسی مدعی هستند آغاز خدمت سروش رفیعی ۲۱ فروردین ۹۴ بوده و ۲۱ ماه خدمت عادی او در دی ماه ۹۵ به پایان می رسد؟

این در حالی است که در تاریخ ۱۱ تیر ۹۴ خبری در تمام رسانه های ورزشی منتشر شد مبنی بر اینکه سروش رفیعی به تراکتورسازی پیوسته است.

روز گذشته برگه اعزام به خدمت او که در آن تاریخ اعزام وی ١٩ فروردین ٩۴ قید شده و فاقد غیبت و اضافه خدمت است منتشر شد. اگر این برگه مبنا باشد خدمت او نوزدهم دی ماه خاتمه می یابد و باتوجه به اینکه گفته شده اضافه خدمتی هم ندارد بازیکن آزاد است.
در این بین ابهاماتی اساسی تر مطرح می شود. در تمام خبرهای مربوط به پیوستن رفیعی به تراکتورسازی، تاریخ دهم و یازدهم تیر ماه سال ٩۴ درج شده و قبل از آن هیچ خبری از حضور این بازیکن در تراکتور نیست. پس او نوزدهم فروردین کجا خدمت کرده؟ آیا دوران آموزشی را سپری کرده؟ در این باره هم جستجوهای ما بی نتیجه بود و رفیعی قبل از یازدهم تیرماه ٩۴ جایی مشغول به خدمت نبوده است.
ماجرا زمانی پیچیده تر می شود که بدانیم رفیعی در کمیته انضباطی و در دفاع از خودش در مقابل ادعای فولادی ها مبنی بر اینکه او بازیکن فولاد است دفاعی مشابه کنعانی زادگان در پرونده اش با پرسپولیس مطرح کرده و گفته من تا روز آخر قراردادم با فولاد در این تیم ماندم و بعد از اتمام لیگ چهاردهم به خدمت رفتم. لیگ چهاردهم اواخر اردیبهشت به اتمام رسیده و اگر رفیعی بعد از آن به خدمت رفته باشد هنوز بیست و یک ماه واقعی او هم تمام نشده و اگر قبل از اتمام لیگ و بنا به گفته خودش در مصاحبه اخیرش و مندرجات برگ اعزامش در تاریخ نوزدهم فروردین عازم سربازی شده باشد پس بابت قراردادش به فولاد بدهکار است و باید به آن تیم برگردد.
این ابهامات با توضیح یک مسئول این گونه شفاف سازی می شود: برگ اعزام را دفاتر پلیس بعلاوه ده صادر می کنند و باید دو هفته قبل از تاریخ اعزام، فرد مشمول برود برگ تعیین یگان را تحویل بگیرد. این برگ اعزام ملاک نیست و حتی برگ تعیین یگان هم به خودی خود ملاک نیست. باید برگ تعیین یگان را به یگان مربوطه تحویل بدهد تا آنها در آن برگه تاریخ ورود سرباز به یگان مربوطه را درج کرده و برای نظام وظیفه ارسال کنند. خیلی ها ممکن است برگ اعزام بگیرند اما یا در تاریخ مربوطه حاضر نشوند یا اصلا به خدمت نروند.
با توجه به سوابق اخبار در مورد رفیعی، او قطعا فروردین به تراکتور نپیوسته بلکه دهم تیرماه با این تیم قرارداد بسته است. البته گویا برخی مسئولان تراکتور به او وعده داده بودند که برگ اعزام او را با همان تاریخ نوزدهم فروردین تکمیل و به نظام وظیفه ارسال می کنند که در عمل این کار را نکرده و تاریخ اعزام سروش رفیعی سی ام تیرماه ١٣٩۴ است و بیست و یکماه خدمت او در تاریخ سی ام فروردین ١٣٩۶ خاتمه می یابد و این هیچ ربطی به اضافه خدمت او ندارد و قانونا خدمت وی هنوز تمام نشده است. همه این سوابق در سازمان لیگ و فدراسیون هم موجود است و چنانچه بحث نوزدهم فروردین مطرح شود قطعا رفیعی باید به فولاد برگردد زیرا قبل از اتمام قراردادش به سربازی رفته است.
در این شرایط به نظر می رسد تراکتوری ها فرصت مناسبی یافته اند تا رفیعی از بین ادامه خدمت قانونی تا پایان فروردین ٩۶ یا تمدید قرارداد به عنوان بازیکن آزاد یکی را انتخاب کند.

سروش رفیعی تیرماه ۹۴ به تراکتور پیوست و از آن زمان سرباز وظیفه فوتبالیست شد. حال همین ادعای سروش در کمیته انضباطی مبنی بر اینکه از فروردین ۹۴ سرباز تراکتور شدم تبدیل به سندی برای فولادی ها شده مبنی بر این که چند ماهی که باقی مانده باید طبق قرارداد برای ما بازی کنی چون تا پایان فصل(اردیبهشت) در اختیار ما نبوده ای.

اما اصل داستان چیست و حقیقت کدام است؟ چرا او که از تیرماه ۹۴ در اختیار تراکتور قرار گرفته و قبل از آن هم یگان خدمتی اش مشخص نشده همچون مدیران تراکتور اصرار دارد که بگوید از فروردین ۹۴ سرباز شدم.
معمای اضافه خدمت همین جاست که مفهوم پیدا می کند، یعنی اضافه خدمتی در کار نبوده و به او گفته بودند به تراکتور بیا و ما آغاز سربازی ات را از فروردین ۹۴ محاسبه می کنیم و دی ماه ۹۵ هم کارت پایان خدمت می گیری، اما حالا می خواستند بزنند زیر قول و قرارها، آن هم با اضافه خدمتی که بخشیده شده و خبری از آن نبود.
به گزارش سایت نود، با شرایط فعلی اگر سروش رفیعی از سد بدقولی مسئولان تراکتورسازی هم به خیر و خوشی عبور کند و تاریخ اعزام به خدمت خود را همان ۱۹ فروردین ۹۴ ثابت کند تازه باید در جدال با مسئولان فولاد و چند ماهی که معتقد هستند برای آنها باید بازی کند برنده شود.