عقیم‌سازی؛مشروعیت دادن به کارتن خوابی/صورت مساله را پاک نکنیم
عقیم‌سازی؛مشروعیت دادن به کارتن خوابی/صورت مساله را پاک نکنیم

به گزارش خبرگزاری اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، مسعود پزشکیان، درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر عقیم سازی زنان کارتن خواب، اظهار داشت: منطق این را می گوید که باید در نخستین گام چنین معضلاتی را از میان برداریم و نباید به جای حل مساله صورت […]

به گزارش خبرگزاری اویاقلیق به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، مسعود پزشکیان، درباره برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر عقیم سازی زنان کارتن خواب، اظهار داشت: منطق این را می گوید که باید در نخستین گام چنین معضلاتی را از میان برداریم و نباید به جای حل مساله صورت مساله را پاک کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید دولت، شهرداری‌ها، حاکمیت و خیرین با همفکری یکدیگر چنین معضلاتی را ریشه ای حل کنند نه اینکه به بهانه جلوگیری از تولد نوزادان بیمار دست به عقیم سازی زنان کارتن خواب بزنیم.

عقیم سازی مشروعیت دادن به کارتن خوابی است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: در واقع عقیم سازی زنان کارتن خواب مشروعیت دادن به کارتن خوابی است این در حالی است که این مشکل نه مشروع و نه قابل قبول است.

وی یادآور شد: در جامعه‌ای که ادعای مسلمانی داریم و می گوییم که زندگی مردم به ما ربط دارد بودن چنین افرادی و نداشتن راه حلی برای زندگی آنها خود به تنهایی سوال بزرگی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم درباره اینکه گفته شده هزینه‌های سلامت با تولد نوزادان مادران کارتن خواب افزایش می‌یابد، گفت: این نشان دهنده آن است که ما راه رفع چنین معضلاتی را بلد نیستیم در حالی که باید بتوانیم آن را رفع کنیم.

پزشکیان افزود: زمانی که مسؤولیت وزارت بهداشت را بر عهده داشتم جلساتی با قوه قضاییه و بهزیستی برگزار شد جتی در مجمع تشخیص مصحلت نظام نیز نشست‌هایی را درباره معتادان و مشکلاتشان برگزار کردیم که در نهایت این بررسی ها تبدیل به لایحه ای تقدیم مجلس شد اما این اقدام با اتمام کار دولت وقت روبرو شد و دیگر کسی هم آن لایحه را پیگیری نکرد.

راهی جز مدیریت مصرف معتادان نداریم

وی افزود: ما به دنبال آن بودیم تا معتادانی که به جهت مصرف مواد مجبور به کارهای خلافی بودند را ساماندهی کرده و تا حدی خودمان مواد را تهیه کرده و در دسترس آنها قرار دهیم و به مرور آنها را به سمت ترک اعتیاد سوق دهیم زیرا اگر خدمات به آنها بدهیم می توانیم آنها را مدیریت کرده اما اگر آنها را رها کنیم این افراد برای تهیه مواد مجبور به هر کاری می‌شوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می‌رسد چنین برنامه‌ریزی را می‌توان در حال حاضر نیز دنبال کرد و هیچ راهی جز این نداریم زیرا تا زمانی که عرضه وجود دارد نمی توانیم از تقاضا جلوگیری کنیم و تا زمانی که این تقاضا به زندگی افراد وابسته است ممکن است فرد به هرکاری دست بزند که این ناهنجاری‌ها به جهت نیاز معتادان اتفاق می افتد و ما نیز باید این نیازها را برطرف کنیم.