روحانی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟/ دعوای دو وزیر در صحن علنی مجلس یا برنامه زنده تلویزیونی اختلاف‌نظر کارشناسی است؟!
روحانی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟/ دعوای دو وزیر در صحن علنی مجلس یا برنامه زنده تلویزیونی اختلاف‌نظر کارشناسی است؟!

حسن روحانی رئیس جمهور دیشب در گفت و گوی تلویزیونی خود در پاسخ به این پرسش که آیا میان وزرای اقتصادی دولت دعوایی وجود دارد، گفت: بین وزرای اقتصادی هیچ دعوایی وجود ندارد اما ممکن است رسانه‌های ما از اظهارات مختلف وزرای ما وجود دعوا را برداشت کنند اما تنها اختلاف کارشناسی میان وزرا وجود […]

حسن روحانی رئیس جمهور دیشب در گفت و گوی تلویزیونی خود در پاسخ به این پرسش که آیا میان وزرای اقتصادی دولت دعوایی وجود دارد، گفت: بین وزرای اقتصادی هیچ دعوایی وجود ندارد اما ممکن است رسانه‌های ما از اظهارات مختلف وزرای ما وجود دعوا را برداشت کنند اما تنها اختلاف کارشناسی میان وزرا وجود دارد که اگر در جایی این اختلافات تند شود، من حتما ورود می‌کنم و این وظیفه رئیس جمهور است که این کار را انجام دهد اما اختلافات کارشناسی طبیعی است و چیزی فراتر از آن وجود ندارد.

به گزارش اویاقلیق ، تکذیب اختلاف میان وزرا و مقام های ارشد دولت روحانی در حالی است که در آخرین نمونه این اختلاف ها، بیژن زنگنه وزیر نفت در صحن علنی مجلس علیه دخالت های محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت اظهارنظر تندی انجام داده و گفته بود: من مسؤول پتروشیمی هستم نه نعمت‌زاده.

کمی پیشتر از آن نعمت‌زاده، ولی الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی را آماج حملات خود قرار داده و بانک مرکزی را مسؤول شکست طرح اعتباری خرید کالای ایرانی دانسته بود.

روحانی چه چیزی را تکذیب می‌کند؟/ دعوای دو وزیر در صحن علنی مجلس یا برنامه زنده تلویزیونی اختلاف‌نظر کارشناسی است؟!

اختلاف نعمت زاده با ترکان نیز زودتر از اختلاف های او با زنگنه و سیف علنی شده بود. این اختلاف به حدی جدی بود که ترکان در یک برنامه تلویزیونی، ابتدا گفته‌های آقای نعمت‌زاده درباره قاچاق در مناطق آزاد را تکذیب کرد و سپس در هجمه ای بی سابقه به او گفت: “خجالت می کشم راجع به نعمت زاده حرفی بزنم و توصیه می کنم به ایشان که بی هوا حرف نزنند که من از کوره در نروم.”

اختلاف های دولتی ها البته صرفا به مواردی ختم نمی شود که نعمت زاده یک پای آنهاست. به تازگی، دعوای وزرای بهداشت و کار در مورد بیمه ها نیز علنی شده و دو وزارتخانه تا جایی از خجالت هم درآمده اند که یک طرف حتی خواستار دخالت دستگاه قضایی در ماجرا شده.

دعوای این دو وزارتخانه از انتقادات وزیر بهداشت آغاز شد. او پس از چند بار انتقاد تند از وزارت رفاه گفت: ظلم بزرگی دیگری که کرده‌ایم این است که ۱۲ سال پیش سلامت مردم را دست بنگاه اقتصادی دادیم؛ بنابراین سلامت مردم به وزارت رفاه رفت. اسم آن را گذاشتند رفاه و بنده معتقدم حیف این اسم است. این وزارت چه چیز برایش مهم است؟ برای او حقوق و سرمایه‌گذاری مهم است و بعد هم می‌گوید حقوق باید به دست کارگران و بازنشستگان برسد زیرا پزشکان وضعیت مالی خوبی دارند و این بدبختی ما شده است.

این هجمه ها سرانجام طاقت علی ربیعی، وزیر کار را به پایان رساند و او در پاسخی تند به همکارش در کابینه، گفت: پول درمان کجا می‌رود برخی می‌گویند پول درمان را سرمایه‌گذاری کردیم که باید بگویم حتی ما پول سرمایه‌گذاری را به بخش درمان پرداخت کردیم. بنده وام گرفتم و شرکت‌ها را گرو گذاشتم و به درمان پرداخت کردم. پس تاکید می‌کنم که تمام پول درمان برای درمان خرج می‌شود و حتی به جای ۲۷.۷ ما ۲۷.۹ پرداخت کرده‌ایم. وقتی می‌گویند پول درمان کجا رفته مانند این است که یکسری آدم فاسد در این وزارتخانه نشسته‌اند. ما پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و بخش خصوصی را آغاز کرده‌ایم که این پروژه بزرگی است و تا پایان سال تمام آن پرداخت می‌شود . قانون به ما گفته است از پولی که به دست می‌آورید پرداخت‌ها را انجام دهید و اگر سهم ما به موقع پرداخت شود حتی پول هم زیادی داریم.

البته دعوای دولتی ها در ماه های آغازین ریاست جمهوری روحانی هم وجود داشت تا جایی که اخبار جسته و گریخته ای از اختلاف رحمانی فضلی وزیر کشور با جهانگیری معاون اول روحانی بر سر انتخاب برخی استانداران و نیز برخی معاونان وزیر کشور به گوش می رسید.

اکنون، حسن روحانی این دعواها را که برخی از آنها با الفاظ بسیار تند آن هم از تریبون هایی مانند صحن علنی مجلس و نیز برنامه های زنده تلویزیونی مطرح شده، اختلاف کارشناسی می داند!