همه نقل و انتقالات تراکتور در نیم فصل
همه نقل و انتقالات تراکتور در نیم فصل

  تیم تراکتورسازی نیم فصل خوبی را پشت سر گذاشت؛ شاگردان امیر قلعه نویی در لیگ برتر رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند و در جام حذفی نیز به فینال رسیده اند. حالا همه چیز برای کسب دو جام مهیا است؛ به شرطی که تیم تحت امر قلعه نویی تقویت شود و با […]

 

تیم تراکتورسازی نیم فصل خوبی را پشت سر گذاشت؛ شاگردان امیر قلعه نویی در لیگ برتر رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند و در جام حذفی نیز به فینال رسیده اند. حالا همه چیز برای کسب دو جام مهیا است؛ به شرطی که تیم تحت امر قلعه نویی تقویت شود و با آمادگی بالا به مصاف حریفان در آینده برود. تراکتورسازان که امید عالیشاه و احمد نوراللهی را نیز به عنوان بازیکن سرباز به خدمت گرفته اند، کمی خیالشان آسوده است اما نیاز به چند بازیکن در برخی پست ها دارند تا تیم خود را تقویت کنند. اگرچه احتمالا دو یا سه بازیکن از جمع شاگردان قلعه نویی جدا می شوند.

 
خروجی های احتمالی
اگرچه امیر قلعه نویی بارها اعلام کرده تیمش هیچ لیست خروجی ندارد اما چند بازیکنی هستند که احتمال ترک تراکتورسازی توسط آنها وجود دارد؛ بازیکنانی که یا کمتر بازی می کنند و یا به دلایل دیگر ماندنشان در جمع سرخپوشان تبریزی امکان پذیر نیست.
علیرضا رمضانی: هافبک سابق استقلال که در زمان سرمربیگری امیر قلعه نویی در پایتخت به فوتبال معرفی شد، توسط این مربی در ابتدای فصل به تراکتورسازی رفت. خیلی ها تصور می کردند رمضانی یکی از بازیکنان مورد اعتماد امیر قلعه نویی در لیگ شانزدهم باشد ولی فرصت زیادی برای بازی کردن به او نرسید و به یک نیمکت نشین محض تبدیل شد. رمضانی حالا مورد توجه چند باشگاه لیگ برتری قرار گرفته و احتمالا اولین بازیکنی باشد که تراکتورسازی را ترک می کند.
سروش رفیعی: هافبک خوش تکنیک تراکتورسازی این روزها به خاطر مسائل مربوط به اضافه خدمتش خبرساز شده اما به نظر می رسد مشکل او حل شده و به عنوان بازیکن آزاد می تواند با تیم های خواهانش مذاکره کند. در چنین شرایطی به نظر می رسد رفیعی نیز یکی از بازیکنانی باشد که در تراکتورسازی نخواهد ماند. اگرچه مسئولان تراکتورسازی از ادامه مذاکرات با رفیعی برای ماندگاری در تراکتور سخن می گویند.
کرار جاسم: هافبک عراقی اگرچه فصل را بد شروع نکرد اما رفته رفته از نظر فنی افت کرد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. کرار اگرچه در هفته های ابتدایی لیگ برتر هیچ حاشیه ای نداشت اما در بازی تراکتورسازی و صبا با داور مسابقه درگیر شد تا مورد غضب قلعه نویی قرار بگیرد. همان زمان سرمربی تراکتور در مصاحبه هایی اعلام کرد شاید عذر کرار را به خاطر رفتارش بخواهد. یاغی عراقی اگرچه با یک عذرخواهی به همه حرف و حدیث ها موقتا پایان داد ولی در بازی گذشته با ذوب آهن در جام حذفی بار دیگر جنجال آفرین شد. حالا امیر قلعه نویی درپی خداحافظی با این بازیکن است. تنها مساله ای که قلعه نویی را در صدور رضایتنامه کرار دچار تردید می کند، جدایی احتمالی رفیعی است که شاید اگر کرار هم برود، سرخپوشان تبریزی نتوانند بازیکن جدیدی در این پست به خدمت بگیرند.

 
ورودی های احتمالی
امیدنورافکن: یکی از مشکلات تیم تراکتورسازی از ابتدای فصل نداشتن جایگزین برای سعید آقایی بوده است. مصدومیت تنها مدافع چپ تخصصی تراکتورسازی باعث شده قلعه نویی مجبور به استفاده از بازیکنانی در این پست شود که پست خودشان چیز دیگری بود. حالا سرمربی تراکتورسازی تصمیم گرفته یک مدافع چپ جذب کند تا در روزهایی که آقایی نمی‌تواند به میدان برود، یک جایگزین خوب داشته باشد. امید نورافکن مدافع چپ جوان استقلال گزینه قلعه نویی برای جذب است. نورافکن که در استقلال بازی های زیادی انجام نداده، مورد نظر تراکتوری ها قرار گرفته و احتمالا اولین بازیکنی است که برای جذب او با استقلال مذاکره خواهد شد.
رحیم زهیوی: مهاجم توانمند استقلال خوزستان در نیم فصل اول لیگ شانزدهم توانست آمارهای خوبی از خود برجای بگذارد. زهیوی در ۱۵ بازی گذشته ۷ گل و ۴ پاس گل در کارنامه اش ثبت کرد تا مورد نظر چند باشگاه بزرگ قرار بگیرد. امیر قلعه نویی نیز زهیوی را در لیست خرید خود قرار داده و مسئولان باشگاه برای جذب وی در حال مذاکره هستند.
هافبک بازیساز خارجی: در صورت جدایی کرار و سروش رفیعی تراکتورسازی نیاز به جذب یک هافبک بازیساز دارد. اگرچه محمد نوری می تواند در این پست بدرخشد اما کمبود بازیکن در خط هافبک امیر قلعه نویی را بر آن داشته تا یک هافبک بازیساز جدید هم به خدمت بگیرد. با توجه به اینکه هافبک بازیساز قدرتمندی که آزاد باشد در داخل ایران چشم قلعه نویی را نگرفته، او قصد دارد اگر رفیعی و کرار رفتنی شدند، روی به گزینه های خارجی بیاورد و یک هافبک غیرایرانی را به جمع نفراتش اضافه کند.

 
خرید در گروی جدایی بازیکنان

نکته مهم در نقل و انتقالات تیم تراکتورسازی پر بودن لیست این باشگاه است. تراکتور در ابتدا لیگ را در شرایطی آغاز کرد که یک جای خالی در لیست خود داشت اما مصدومیت سینا عشوری باعث خروج وی از لیست شد تا دو جای خالی باز شود. حضور امید عالیشاه و احمد نوراللهی در تراکتورسازی حالا لیست بازیکنان را کاملا پر کرده است. بر این اساس خریدهای جدید سرخپوشان تبریزی در گروی این است که بازیکنان کنونی تیم را ترک کنند تا جای خالی در لیست برای جذب نفرات جدید وجود داشته باشد.