۵۵۵ مورد همسرآزاری در آذربایجان‌شرقی/ ضرب و شتم نخستین جرم در استان
۵۵۵ مورد همسرآزاری در آذربایجان‌شرقی/ ضرب و شتم نخستین جرم در استان

محسن ارشدزاده در تبریز اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری تعداد مداخله برای کودک آزاری در استان ۴۹۲ مورد بوده است. وی به موارد مداخله در بخش همسرآزاری اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۵۵۵ مورد مداخله در همسرآزاری وجود داشت که به مشکلات آن‌ها رسیدگی شده است. مدیرکل بهزیستی استان در ارائه آمار سالمند […]

محسن ارشدزاده در تبریز اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری تعداد مداخله برای کودک آزاری در استان ۴۹۲ مورد بوده است.

وی به موارد مداخله در بخش همسرآزاری اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۵۵۵ مورد مداخله در همسرآزاری وجود داشت که به مشکلات آن‌ها رسیدگی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در ارائه آمار سالمند آزاری در ۹ ماه سال‌جاری گفت: ۱۰۸ مورد سالمند آزاری در سال‌جاری به اورژانس اجتماعی بهزیستی گزارش شده است.

وی افزود: ۴۳ مورد نیز معلول آزاری در طی ۹ ماه سال‌جاری به مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گزارش داده شده است که بلافاصله مداخله از طرف بهزیستی انجام گرفته است.

ارشدزاده تصریح کرد: در بخش سالمند آزاری و معلول آزاری به دلیل بیرون انداختن آن‌ها از منزل توسط خانواده این افراد در خیابان‌ها به سر می‌برند که توسط امدادگران بهزیستی برای آن‌ها خدمات ارائه می‌شود.

وی در تشریح نحوه خدمت‌دهی بهزیستی به افراد آزار دیده، گفت: هر تماسی که با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان گرفته شود سریعا به این تماس‌ها رسیدگی شده و با مداخله امدادگران برخی از این افراد به کانون خانواده خود بازگردانده می‌شوند ولی در برخی موارد مخصوصا در کودک آزاری به مراجع قضایی جهت ارائه شکایت مراجعه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: در کودک آزاری و سایر موارد که کودک و یا سالمند و معلول رها شده‌اند توسط بهزیستی ساماندهی می‌شوند و به مراکز کودکان خیابانی و مراکز سالمندان بهزیستی و بخش معلولان منتقل شده اسکان داده می‌شوند تا تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیشترین معضل اجتماعی در استان، ضرب و شتم است، افزود: اختلافات و دعواهای خانوادگی و کش و قوس‌ها بین زن و شوهر منجر به همسرآزاری می‌شود که برای این افراد خانه سلامت در اورژانس اجتماعی بهزیستی در نظر گرفته شده است.

ارشدزاده ادامه داد: افرادی که در خانواده دچار مشکل شده‌اند در این مراکز سلامت بهزیستی از یک روز تا سه ماه اسکان داده می‌شوند که در این دوران مشاوران حاضر در مرکز تلاش برای سازی و حل اختلافات بین خانواده‌ها تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه رفتارهای خشن در جامعه رو به رشد و در حال افزایش است، تصریح کرد: طبق شورای پیشگیری از جرائم استان اولین جرم در استان ضرب و شتم است و برای این منظور در بخش کودک آزاری، همسر آزاری و هر رفتار خشن دیگر نیز مسئولیت بهزیستی نیز افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: در پنج شهرستان استان از جمله تبریز، مراغه، میانه، مرند و بستان‌آباد اورژانس اجتماعی بهزیستی مستقر است آمار اصلی برای این پنج شهرستان بوده که بیشترین گزارشات برای شهر تبریز است.