تلنگری بر جلسات شواری اسلامی شهر تبریز
تلنگری بر جلسات شواری اسلامی شهر تبریز

به گزارش اویاقلیق، منطقه آذربایجان‌شرقی، جلسات شورای شهر در تالار عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار می‌شود که به منظور انجام تعمیرات در این تالار، تصمیم بر این شده که جلسات در دفتر شهرداری عمارت برگزار گردد. جلسه هفته گذشته شورای شهر تبریز به دلیل برگزاری در تالار در دست تعمیر عمارت شهرداری تبریز موجی از […]

به گزارش اویاقلیق، منطقه آذربایجان‌شرقی، جلسات شورای شهر در تالار عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار می‌شود که به منظور انجام تعمیرات در این تالار، تصمیم بر این شده که جلسات در دفتر شهرداری عمارت برگزار گردد.

جلسه هفته گذشته شورای شهر تبریز به دلیل برگزاری در تالار در دست تعمیر عمارت شهرداری تبریز موجی از انتقادات را روانه شورای شهری‌ها کرد و شورای شهری‌ها هم که نخواستند از بار سوژه رسانه‌ها شدن خود بکاهند، اینبار در دفتر شهردار تبریز در این عمارت که فضای بسیار محدود دارد، تشکیل جلسه دادند.

فضای این دفتر به قدری محدود بود که به  جز چهار یا پنج خبرنگار اجازه ورود به داخل جلسه نشد و خبرنگاران دیگر که از بد حادثه قدری دیرتر از هم‌قطاران خود رسیده بودند، با در بسته جلسه مواجه شدند و از آنها خواسته شد به دلیل جلوگیری از ازدحام! مکان جلسه را ترک کنند.

این وقایع در حالی روی می‌دهد که جلسات ماه‌های آخر فعالیت هر شورای شهر، برای خبرنگاران جذاب بوده و معمولا سعی می‌کنند این جلسات را از دست ندهند.

در این بین، آنچه که بیش از هر مسئله اهمیت دارد اینکه برگزار کنندگان جلسه چه دلیلی برای برگزاری جلسات شورا در چنین شکلی دارند؟ آیا جا قحطی است و نمی‌توان با مدیریت کافی جلسات شورا در فضای بزرگتر و در خور شان میهمانان جلسه برگزار کرد؟ آیا در شهر تبریز سالن و یا آمفی‌تئاتری پیدا نمی‌شود که برای دو یا سه جلسه میزبان شورای اسلامی شهر تبریز باشد؟

 

ویژگی‌ها و کاربری بنای شهرداری تبریز از گذشته تا امروز

این بنا از ابتدا بصورت اداری و با هدف محل استقرار شهرداری تبریز احداث شده  و در طول دوره تحولات صورت گرفته در شهر تبریز همواره جایگاه خود را به عنوان یکی از ابنیه خوب و زیبای این شهر حفظ کرده است. البته امروزه با تقسیم شهر تبریز به‌ ده منطقه و نیز انتقال اکثر امور عمرانی و اداری شهرداری به ساختمانی جدید، این عمارت همچنان به‌ عنوان پایگاهی مرکزی برای فعالیت‌های شهرداری محسوب می‌شود. حتی به دلیل اهمیت این بنا، شهردار کلان شهر تبریز نیز برخی از ملاقات‌های رسمی، دیپلماتیک را با مقامات عالی رتبه در محل کاخ مذکور انجام می‌دهد.  علاوه بر آن، نخستین موزه شهر و شهرداری‌های کشور، شورای اسلامی شهر تبریز در بخشی از ساختمان مذکور مستقر بوده و جلسات رسمی شورا در محل آمفی‌تئاتر موجود در ساختمان تشکیل می‌شود.

البته استقرار و اختصاص دفتر کار مجزا برای هر یک از اعضای شورا در این عمارت در روزهای ابتدایی فعالیت این شورا انتقادات بسیاری را برانگیخت و احداث ساختمانی جدید در دستور کار شورا قرار گرفت و مقرر شد شورای چهارم تا یک سال به ساختمان جدیدی نقل مکان کند.

اکنون شورای شهر آخرین سال فعالیتش را پشت سر می گذارد، با این حال خبری از ساختمان جدید نیست