باید برخی‌ها حد و حدود خود را در مجلس بدانند/ مطرح شدن استیضاح وزیر راه این هفته در کمیسیون
باید برخی‌ها حد و حدود خود را در مجلس بدانند/ مطرح شدن استیضاح وزیر راه این هفته در کمیسیون

محمداسماعیل سعیدی در تبریز در خصوص بررسی موضوع استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: دستوری از هیأت رئیسه مجلس برای اعلام وصول دریافت کردیم؛ زیرا برخی از آقایان به نوعی در اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی تعلل می‌کردند. وی افزود: به رئیس کمیسیون عمران تأکیداتی در خصوص ضرورت استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد […]

محمداسماعیل سعیدی در تبریز در خصوص بررسی موضوع استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: دستوری از هیأت رئیسه مجلس برای اعلام وصول دریافت کردیم؛ زیرا برخی از آقایان به نوعی در اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی تعلل می‌کردند.

وی افزود: به رئیس کمیسیون عمران تأکیداتی در خصوص ضرورت استیضاح وزیر راه و شهرسازی شد تا با طی مراحل قانونی و اعلام وصول آن به سئوالات نمایندگان و از همه مهم‌تر مردم و خانواده جان‌باختگان حادثه قطار پاسخ داده شود.

اعضای هیئت رئیسه همانند نمایندگان تنها یک رای دارند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و برخی از روسای دیگر گمان می‌کنند چون از نمایندگان رأی اخذ کرده و روسای مجلس شده‌اند، تصمیم‌گیرنده اصلی هستند، ادامه داد: باید به این افراد تذکر داده شود که آن‌ها تنها مسئول اداره جلسات کمیسیون‌ها هستند و به جزء آن مسئولیت دیگری نداشته و بیشتر از این نمی‌توانند نظر بدهند.

وی با تأکید بر اینکه روسای کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه مجلس نیز یک رأی دارند، گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند در مقابل قانون مقاومت کند و باید برخی‌ها حد و حدود خود در مجلس را بدانند.

هیچکس تصمیم‌گیری فراقانونی ندارد

سعیدی تصریح کرد: موضوع اعلام وصول استیضاح وزیر راه و شهرسازی بحثی است که از مدت‌ها قبل پیگیر آن بوده و چندین بار نیز در صحن مجلس تذکرات در خصوص آن را داده‌ام که هیچ‌کس حق تصمیم‌گیری فراقانونی را ندارد.

وی افزود: ملاک برای همه مسؤولان و مردم قانون است و همه باید پایبند آن باشیم که از این جهت قرار بر آن شده است که در هفته پیش‌رو، روزی را برای تشکیل کمیسیون عمران با حضور تمام نمایندگان و وزیر راه و شهرسازی برگزار شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه قبلا نیز جلسه کمیسیون عمران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ولی بی‌نتیجه ماند، گفت: جلسه قبلی یک جلسه فرعی بوده و هیچ رسمیتی نداشت و وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان استان جلسه‌ای برای متقاعد کردن نمایندگان بود و تصمیمی برای استیضاح و یا رد استیضاح نبود.

سعیدی افزود: در آن جلسه وزیر راه و شهرسازی به ارائه کارهایی که انجام داده و یا در حال انجام است پرداخت که باید گفت این وظیفه وزیر راه و شهرسازی است که آن کارها را انجام دهد وگرنه مشکل نمایندگان پروژه‌ها و کارهای وزیر راه نیست.

وی با بیان اینکه ممکن است تا مطرح شدن موضوع استیضاح، جلسات مختلف صورت گیرد که هیچ مشکلی با آن نداریم، افزود: بعد از مطرح شدن علنی موضوع استیضاح معاون رئیس جمهور برای بازدید راه آهن تهران- تبریز به تبریز می‌آید سئوالی به ذهن مردم رسید که آقای نوبخت در این ۴ سال کجا بودید و چرا هیچ اعتباری برای پروژه‌های استان آذربایجان‌شرقی اعطا نشده بود و پروژه راه‌آهن تبریز- میانه در حالت راکد مانده است.

فارس