مبادا مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی باعث افزایش رقم بی‌سوادی شود/ ۷ درصد بی سواد در تبریز
مبادا مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی باعث افزایش رقم بی‌سوادی شود/ ۷ درصد بی سواد در تبریز

به گزارش اویاقلیق، رحیم شهرتی‌فر با تقدیر از زحمتکشان و مربیان دلسوز عرصه سوادآموزی اظهار داشت: رسیدن به آمار ۹۳ درصد باسوادی بسیار خوب است ولی باید تلاش کنیم علاوه بر تحت پوشش قرار دادن هفت درصد باقیمانده، نگذاریم مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی کودکان موجب افزایش رقم بی‌سوادی شود. وی که در آئین گرامیداشت سالروز […]

به گزارش اویاقلیق، رحیم شهرتی‌فر با تقدیر از زحمتکشان و مربیان دلسوز عرصه سوادآموزی اظهار داشت: رسیدن به آمار ۹۳ درصد باسوادی بسیار خوب است ولی باید تلاش کنیم علاوه بر تحت پوشش قرار دادن هفت درصد باقیمانده، نگذاریم مشکلات اقتصادی و بدسرپرستی کودکان موجب افزایش رقم بی‌سوادی شود.

وی که در آئین گرامیداشت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی سخن می‌گفت به احادیث و آیات متعدد درخصوص سوادآموزی اشاره و دین اسلام را دین روشنگری و آگاهی بخشی عنوان کرد.

فرماندار تبریز اصلی‌ترین خصیصه حاکمان ظالم و نظام استبدادی را ترس از آگاهی مردم دانست و افزود‌: تاریخ گواهی می‌دهد که در ایران ما تشویق به یادگیری و علم آموزی به حدی بود که چهره‌هایی سرآمد از آن به دنیا معرفی شد ولی در برهه‌ای از تاریخ شیوه حکمرانی شاهان، جهت‌گیری فکری جامعه و فقر اقتصادی باعث شد مردم از آموزش و یادگیری باز بمانند.

رئیس ستاد پشتیبانی سوادآموزی شهرستان تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، دستور تاریخی ایشان برای تشکیل نهضت سوادآموزی را سرآغازی برای روشن کردن چراغ آگاهی بخشی مردم و جهت‌گیری متناسب با نیازهای آن زمان عنوان داشت.

گفتنی است در این مراسم به پاس حمایت‌های بی دریغ و فراهم نمودن امکانات سوادآموزی در شهرستان تبریز ، از فرماندار این شهر تجلیل به عمل آمد.