دست‌های پشت پرده عامل اصلی عدم توجه به تولیدات داخلی است/ حمایت دست‌های پشت پرده از پرداخت ارز مبادله‌ای به تولیدات خارجی
دست‌های پشت پرده عامل اصلی عدم توجه به تولیدات داخلی است/ حمایت دست‌های پشت پرده از پرداخت ارز مبادله‌ای به تولیدات خارجی

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه طی جلسه‌ اخیر با وزیر صنعت و معدن موضوع وجود ارز مبادله‌ای برای برخی کالاهای وارداتی که در کشور تولید می‌شود، را بیان کرده و اظهار کرد: وزیر صنعت معدن این موضوع را قبول نکرده و در همان جلسه با مسؤول امر تماس گرفته و مساله را جویا شدند. […]

محمد اسماعیل سعیدی با بیان اینکه طی جلسه‌ اخیر با وزیر صنعت و معدن موضوع وجود ارز مبادله‌ای برای برخی کالاهای وارداتی که در کشور تولید می‌شود، را بیان کرده و اظهار کرد: وزیر صنعت معدن این موضوع را قبول نکرده و در همان جلسه با مسؤول امر تماس گرفته و مساله را جویا شدند.

وی افزود: طبق گفته مسؤول ارز کالا، تخفیفی در این مورد اعطا می‌شود که وزیر صنعت و معدن بعد از اطلاع از این موضوع دستور عدم ارائه تخفیف را داد و تأکید بر عدم اعطای تخفیف کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا امروز که موضوع ارائه تخفیف را در صحن مجلس بیان کردم، متأسفانه ارائه تخفیف ادامه داشت، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید داخلی و وجود کارخانه‌های متعدد از جمله کارخانه‌ای که اخیرا در خود آذربایجان‌شرقی افتتاح شده در سطح استانداردهای بین‌المللی تولید MDF دارد ولی هیچ توجهی به آن نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وقتی در خود کشور تولیدات مرغوب داریم چه لزومی به واردات کالا از کشورهای خارجی از جمله ترکیه است، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دستور عدم وجود تخفیف داده شده ولی متأسفانه این روند ادامه داشته و ارز مبادله‌ای برای واردات پرداخت می‌شود و در مقابل منجر به پر شدن انبارهای کشور از تولیدات داخلی می‌شود.

سعیدی اذعان داشت: در موضوع پرداخت ارز مبادله‌ای با وجود دستور وزیر مبنی بر عدم پرداخت، نگران وجود دست‌‌های پشت پرده هستم که این اتفاقات می‌توان رخ داده باشد؛ وگرنه هیچ عقل سالم این وضعیت را قبول نمی‌کند.