بلاتکلیفی چندین روستای تبریز با جمعیت بالای ۱۰ هزار نفر
بلاتکلیفی چندین روستای تبریز با جمعیت بالای ۱۰ هزار نفر

محمداسماعیل سعیدی اظهار داشت: مناطقی مانند آناخاتون، کجوار، باغ معروف و … روستاهایی هستند که نزدیک به پنج سال است که تعیین تکلیف نشده است. وی تصریح کرد: سال گذشته در انتخابات شورا به این مناطق اجازه انتخابات شورا ندادند که این مناطق زیر نظر شورای تبریز هستند. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در […]

محمداسماعیل سعیدی اظهار داشت: مناطقی مانند آناخاتون، کجوار، باغ معروف و … روستاهایی هستند که نزدیک به پنج سال است که تعیین تکلیف نشده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته در انتخابات شورا به این مناطق اجازه انتخابات شورا ندادند که این مناطق زیر نظر شورای تبریز هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مناطق از خدمات شهری محروم بوده ولی تمام عوارض، مالیات، تخریب و ماده ۱۰۰ توسط شهرداری از آن‌ها گرفته می‌شود، گفت: ولی تا به امروز دلیل تمام مشکلات را عدم قطعیت در الحاقی آن‌ها به شهر تبریز می‌دادند.

 وی خطاب به وزیر کشور در خصوص اینکه در کجای دنیا چنین چیزی وجود دارد که برای روستایی با جمعیت بالای ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر وضعیت بلاتکلیفی حاکم شود، افزود: این مشکل دیروز نیست بلکه مردم این مناطق پنج سال با این مشکل دست به گریبان هستند.

سعیدی ادامه داد: خود مردم این مناطق از نامه نگاری به مسؤولان جهت رسیدگی به وضعیتشان خسته شده و حتی در نامه‌هایشان نمی‌دانند خود را متعلق به کدام شهرستان بدانند و همیشه پای نامه نام محله قید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را سال‌های گذشته نیز پیگیری کرده بودم، افزود: طبق نظر معاون سیاسی وزیر کشور وقت به علت نزدیکی به انتخابات پیگیری این مساله به بعد انتخابات موکول شد ولی بعد از پیگیری بعد از انتخابات تنها جوابی که دادند این بود که موضوع دست هیات دولت است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نباید مسؤولان به این مساله بی توجه باشند زیرا این درد یک قشر از مردم بوده که نه می‌توانند ساخت و ساز انجام دهند و نه مجوزی برای ساخت به آن‌ها می‌دهند و افراد زیاد و برخی سودجویان نیز این فرصت را غنیمت شمرده و در حال احداث غیرقانونی ساختمان در آن منطقه شده‌اند که مصیبت‌های بیشتر را در آینده به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مناطق علاوه بر مشکلات الحاقی به یک شهرستان، مشکلاتی از قبیل آب، برق، گاز و آلودگی دارند که برخی از این مناطق در درون خود آلودگی هستند؛ زیرا بوی پالایشگاه، خروج گازهای سمی کارخانجات اطراف آن‌ها غیرقابل تحمل بوده است و باید مسئولیت اهتمام بیشتر نشان دهند.