۹۰ درصد کودکان خیابانی در آذربایجان شرقی دارای خانواده هستند
۹۰ درصد کودکان خیابانی در آذربایجان شرقی دارای خانواده هستند

محسن ارشد زاده امروز اظهار کرد: در ۹ ماه سال‌جاری تعداد دختران فراری پذیرش یافته در خانه‌های سلامت استان ۳۳ نفر بوده است. وی با بیان اینکه مراکز سلامت بهزیستی استان مشاوره‌های مختلف از قبیل ریشه‌یابی علت فرار این دختران از خانه انجام می‌دهد، گفت: بعد از مددکاری و مشاوره‌های روانشناسی بررسی‌های لازم صورت گرفته […]

محسن ارشد زاده امروز اظهار کرد: در ۹ ماه سال‌جاری تعداد دختران فراری پذیرش یافته در خانه‌های سلامت استان ۳۳ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مراکز سلامت بهزیستی استان مشاوره‌های مختلف از قبیل ریشه‌یابی علت فرار این دختران از خانه انجام می‌دهد، گفت: بعد از مددکاری و مشاوره‌های روانشناسی بررسی‌های لازم صورت گرفته و متناسب با نوع مشکل مداخله‌های لازم از جمله حمایت مالی انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان به آمار ۹ ماهه سال‌جاری در خصوص کودکان کار و خیابانی اشاره کرد و گفت: در سال‌جای ۴ کودک خیابانی شناسایی شده و در مراکز روزانه زیر نظر حمایت بهزیستی استان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کودکان کار و خیابانی در سطح شهر خرید و فروش می‌کنند، افزود: کودکان کار رفتار نابهنجاری دارند و مورد قبول جامعه نیست و از این رو این کودکان با تلاش بهزیستی استان در مراکز حمایتی و آموزشی تاسیس شده تحت آموزش و حمایت قرار می‌گیرند.

ارشدزاده خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد کودکان خیابانی آذربایجان شرقی دارای خانواده هستند ولی آن دسته از کودکانی که بی‌سرپرست بوده در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان تحت حمایت مالی و تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه هیچ کودک کارتن خوابی در استان وجود ندارد، افزود: تمام این کودکان که در سطح شهر به خرید و فروش مشغول هستند کودکان کار بوده و هیچ کودک که شب‌ها در خیابان بخوابد و هیچ پناهگاهی نداشته باشد را نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: علاوه بر ساماندهی کودکان کارتن خواب، می‌توان گفت هیچ کارتن خواب بزرگسالی نیز در استان وجود ندارد.

وی به لزوم آشنایی مردم از شماره تماس اورژانس ۱۲۳ اشاره کرد و گفت: این شماره برای اورژانس مسائل اجتماعی است و مردم باید همانند شماره‌های ۱۱۵ و ۱۱۰ با این شماره نیز آشنا شوند؛ زیرا تمام مسائل مرتبط به مسائل اجتماعی از قبیل گم شدن سالمند، خودکشی، گم شدن معلول، مشکلات برای آن‌ها و … مرتبط به این مرکز بوده و در صورت تماس با اورژانس و یا پلیس ۱۱۰ آن‌ها به این مرکز عودت می‌دهند.