وضعیت فاجعه بار است /دعوت از استاندار برای شنیدن اشکالات اساسی
وضعیت فاجعه بار است /دعوت از استاندار برای شنیدن اشکالات اساسی

سعید حاجی‌زاده با اشاره به طرح جامع ابلاغی کلان‌شهر تبریز اظهار داشت: در این طرح، کسانی در مرکز برای آینده تبریز تصمیم‌گیری کرده‌اند که هیچ آشنایی با شرایط این شهر ندارند. وی افزود: در طرح جامع، اذعان شده که تبریز از شهرهای مواجه با عرصه‌های وسیع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی است اما تصمیماتی که در این […]

سعید حاجی‌زاده با اشاره به طرح جامع ابلاغی کلان‌شهر تبریز اظهار داشت: در این طرح، کسانی در مرکز برای آینده تبریز تصمیم‌گیری کرده‌اند که هیچ آشنایی با شرایط این شهر ندارند.

وی افزود: در طرح جامع، اذعان شده که تبریز از شهرهای مواجه با عرصه‌های وسیع بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی است اما تصمیماتی که در این طرح اتخاذ شده، خود باعث توسعه بیش از پیش حاشیه‌نشینی در مناطق دیگر شهر خواهد شد.

حاجی‌زاده همچنین استدلال‌های مخالفت با الحاق یا عدم الحاق برخی مناطق و روستاها به تبریز را در طرح جامع، ضد و نقیض، غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست.

وی به جانمایی موزه هنرهای معاصر و تالار مرکزی شهر در طرح جامع اشاره کرد و گفت: در این طرح مکان موزه هنرهای معاصر و تالار مرکزی شهر تبریز به ترتیب میدان آذربایجان و محدوده لاله پارک تعیین شده است، در حالی که مدیریت گردشگری ایجاب می‌کند جاذبه‌های گردشگری متمرکز و در محدوده مناسبی تعریف شود، بنابراین باید این دو پروژه در محدوده تاریخی فرهنگی شهر یا مکان مناسب دیگر تعریف می‌شد و باید در این باره بازنگری شود.

حاجی‌زاده بر لزوم حساس کردن و کمک گرفتن از دیگر مسؤولان در زمینه برخی مسائل کلان‌شهر از جمله طرح جامع تأکید کرد و گفت: در جلسه دو هفته گذشته تذکر دادم که با توجه به آغاز بررسی بودجه سال ۹۶ در مجلس و نیز در پیش بودن رویداد مهم تبریز ۲۰۱۸ جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس برای بررسی برخی مسائل مهم تبریز تشکیل شود که متأسفانه تاکنون اعتنایی نشده است.

وی با اشاره به نشست استاندار آذربایجان شرقی با اعضای شورا در اوایل شورای چهارم گفت: استاندار در آن نشست قول داد که برای یک‌بار هم که شده در صحن شورا حضور یابد و من فکر می‌کنم اکنون طرح جامع کلان‌شهر تبریز این اهمیت و ارزش را دارد که از شخص اول اجرایی استان دعوت کنیم تا برای شنیدن اشکالات اساسی این طرح که اجرایی شدن آنها برای آینده استان و تبریز فاجعه‌بار خواهد بود، در صحن شورا حضور یابد.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: هرچه قدر در مورد اشکالات این طرح در صحن شورا داد و فریاد شود راه به جایی نخواهد برد مگر اینکه جلسه‌ای با دست‌اندرکاران امر در استان و کشور تشکیل و اشکالات منعکس شود.