به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، با بهره برداری از این سامانه ۱۴۰۰ نفراز اهالی روستاهای هوای ، ویَق ، هَرَسبان و گونباران هوراند ازبرنامه های ۱۸ شبکه رادیویی و تلویزیونی به صورت دیجیتال بهره مند شدند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در مراسم […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، با بهره برداری از این سامانه ۱۴۰۰ نفراز اهالی روستاهای هوای ، ویَق ، هَرَسبان و گونباران هوراند ازبرنامه های ۱۸ شبکه رادیویی و تلویزیونی به صورت دیجیتال بهره مند شدند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح گفت:  ۸۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش سامانه دیجیتال هستند که در تلاش هستیم در آینده نزدیک این میزان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

لطیفی افزود: ۱۴ درصد باقی مانده نیز شامل روستاهای دور افتاده و نوار مرزی است که با اختصاص بودجه لازم تمامی استان تحت پوشش سامانه دیجیتال قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به میزان اعتماد بالای مخاطبان به رسانه ملی خاطرنشان کرد صدا و سیما محافظ بنیانهای نظام و انقلاب و زبان گویای مردم است.

الله قلیزاده نماینده مردم شهرستانهای کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی نیز بر ضرورت کمک به صدا و سیما برای راه اندازی شبکه های دیجیتال در این سه شهرستان مرزی تاکید کرد.

مردانیان فرماندار شهرستان هوراند هم گفت : نبود سامانه دیجیتال باعث جذب مخاطبین به شبکه های خارجی و در نهایت نفوذ فرهنگ بیگانه در شهرستانهای مرزی استان شده است که امیدواریم با همکاری و مساعدت سازمان صدا و سیما شبکه های دیجیتال را برای بهره برداری مردم تمامی روستاهای شهرستان راه اندازی کنیم.