پرواز استانبول – ارومیه در تبریز به زمین نشست/ انجام تمام پروازها طبق برنامه
پرواز استانبول – ارومیه در تبریز به زمین نشست/ انجام تمام پروازها طبق برنامه

مصطفی صفایی امروز در تبریز اظهار داشت: از صبح امروز تمام پروازهای برنامه‌ریزی شده از فرودگاه بین‌المللی تبریز با وجود بارش سنگین برف انجام شده و ۱۰ پرواز خروجی و ۷ پرواز داخلی موفق به تیک‌آف در باند این مجموعه پروازی شده‌اند. وی از پذیرش پرواز فرودگاه ارومیه نیز در فرودگاه تبریز خبر داد و […]

مصطفی صفایی امروز در تبریز اظهار داشت: از صبح امروز تمام پروازهای برنامه‌ریزی شده از فرودگاه بین‌المللی تبریز با وجود بارش سنگین برف انجام شده و ۱۰ پرواز خروجی و ۷ پرواز داخلی موفق به تیک‌آف در باند این مجموعه پروازی شده‌اند.

وی از پذیرش پرواز فرودگاه ارومیه نیز در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: پرواز ۶٫۳۰ صبح امروز استانبول – ارومیه به دلیل نبود دید کافی موفق به فرود در فرودگاه ارومیه نشده بود در نتیجه این هواپیما در فرودگاه تبریز به زمین نشست و مسافران آن زمینی به ارومیه انتقال یافتند و هواپیما بدون مسافر، تبریز را به مقصد تهران ترک کرد.

صفایی تاکید کرد: هواشناسی پیش‌بینی بهبود شرایط آب و هوایی را داشته و پروازهای به موقع انجام خواهد شد و مجموعه فرودگاهی تبریز نیز در تلاش است تا از یخ‌زدگی باند جلوگیری کرد تا پروازها براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام شود.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی در پاسخ به اینکه چرا لغو پرواز از فرودگاه تبریز در شرایط بد آب و هوایی کمتر شده است، عنوان کرد: در کنار مجهزتر شدن سیستم حمل و نقل هوایی به تجهیزات پیشرفته نباید از کنار تلاش شبانه‌روزی پرسنل فرودگاهی گذاشت چرا که همکاران فرودگاهی با حضور به موقع در باند از بسیاری از موارد از جمله یخ‌زدگی جلوگیری کرده و امکان تردد آسان را در این مجموعه فراهم می‌آورند.

این گزارش حاکی است، سال‌های گذشته شاهد لغو پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز با کوچک‌ترین بارش بودیم که عمدتا عدم دید خلبان به خاطر شرایط جوی و نبود تجهیزات لازم اعلام می‌شد که امسال با تجهیز باند فرودگاه تبریز به دستگاه‌ «آر وی آر» کمتر شاهد لغو پرواز در این مجموعه هستیم امروز هم با وجود بارش سنگین برف در تبریز تا لحظه مخابره این خبر پروازی از فرودگاه بین‌المللی تبریز لغو نشده است.